زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای -دهم تجربی -خرداد 9 به صورت دیجی فرم

باسلام وعرض خسته نباشید خدمت دانش آموزان عزیز به سوالات با دقت وآرامش پاسخ دهید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

1_...................... وضعیتی است که در آن،در زمینه یک موضوع،بیش از اندازه اطلاعات موجود است. الف) سرریز اطلاعات ب) اطلاعات قرمز ج)اطلاعات و اخبار زرد د) اعتیاد رسانه ای



تایید

2 _ تاثیر رسانه بر زندگی مردم چگونه است؟ الف) مردم به آسانی و به طور مستقیم تحت تاثیر رسانه قرار می گیرند. ب) رسانه ، پیوند های جامعه سنتی را تضعیف میکند. ج) رسانه،افراد را در مقابل تبلیغات تجاری، سیاسی و فرهنگی آسیب پذیر می کند. د) همه ی موارد



تایید

3_ با توجه به دیدگاه قدرت مشروت رسانه ها کدام مورد درست است؟ الف) وسایل ارتباط جمعی ابزاری اجتماعی – فرهنگی به معنای عالی آن است. ب) محدودیت ناپذیرند. ج) رسانه ها شایسته هیچ اعتنایی نیستند. د) هیچکدام.



تایید

4_ مخاطب منفعل ... الف) در استفاده از رسانه تصمیمات مهمی میگیرد. ب ) نقشی در شکل گیری پیام ندارد و از آن تاثیر می پذیرد . ج) در مقابل رسانه از خود واکنش نشان می دهد. د) در شکل گیری پیام نقش مهمی دارد و از آن بی تاثیر است.



تایید

5_ تفاوت های فرهنگی و شناختی در کدام قسمت رسانه لحاظ میشود؟ الف) فرامتن ب) زیر متن ج) متن د) کل رسانه



تایید

6- بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام ؛ تشویق گیرنده به تغییر رفتار؛ نگرش ؛ باور و دیدگاه می باشد که به آن .... می گویند. الف ) برجسته سازی ب ) تکرار ج ) کلیشه سازی د ) اقناع



تایید

7- چهارمرحله ازمراحل مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر را بنویسید.



تایید

8- چهار مورد از فنون اقناع را نام ببرید.



تایید

9- بازنمایی چیست؟



تایید

دریافت سوال 10



تایید