زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کپی از تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم به صورت دیجی فرم

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما، لطفا به نکات زیر توجه کنید: 1- سؤالات به صورت تستی و تشریحی طراحی شده و سؤالات تشریحی به صورت پاسخ کوتاه می باشند. بنابر این برای استفاده بهتر از وقت از توضیحات اضافی خودداری نمایید. 2- زمان آزمون را به گونه ای مدیریت کنید تا بتوانید به تمام سؤالات پاسخ دهید. 3- در پایان آزمون زدن کلید ثبت یا پایان الزامی است. در غیر این صورت پاسخ ها ثبت و ارسال نخواهد شد. 4- حتما در پایان آزمون کد پیگیری ارسالی از سوی سیستم را نزد خود نگه دارید. نیاز به ارسال کد به معلم نیست.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1- رسانه، راه های مجسم کردن برخی گروه ها، هویت ها و موقعیت ها را به ما می آموزد. زمانی که این تصورات با مردم ارتباط پیدا کند، با عنوان . . . . . . تعریف می شود. (1 نمره)



تایید

2- یکی از فنون رسانه ای این است که رسانه چنین وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند و برای شما بهتر است که به آنها بپیوندید. این فن چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

3- سواد رسانه ای اصرار دارد مخاطبان . . . . . . فعال، مخاطبان فعال، . . . . . . و مصرف کنندگان، . . . . . . خلاق شوند. (1 نمره)



تایید

4- چرا یادگرفتن زبان اقناع از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است؟ (1 نمره)



تایید

5- در گذشته برای رسانه ها . . . . . . اطلاعات از . . . . . . آن مهم تلقی می شد. (1 نمره)



تایید

6- کدامیک از عبارت های زیر صحیح نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

7- کدامیک از عبارت های زیر صحیح نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

8- کدامیک از گزینه های زیر از چالش های آموزش مجازی نیست؟ (1 نمره)



تایید

9- فن . . . . . . در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

10- کلمه . . . . . . معرّف تمام جریان هایی است که به وسیله آنها یک اندیشه می تواند اندیشه دیگری را تحت تأثیر قرار دهد. (1 نمره)



تایید

11- موفقیت آمیز بودن کلیشه سازی بستگی به چه چیزی دارد؟ (1 نمره)



تایید

12- زمانی که ارتباط مستقیم است ( ارتباط رو در رو ) مجرای ارتباطی آن ها چیست؟ (فقط ذکر کنید) (1 نمره)



تایید

13- کدام فن از فنون اقناع پای فرد سومی را به میان می کشد تا گیرنده پیام آنچه را که هدف فرستنده بوده است راحت تر بپذیرد؟ (1 نمره)



تایید

14- هنر مخاطب فعال در ارتباط با بازنمایی چیست؟ (پاسخ در نیم سطر) (1 نمره)



تایید

15- . . . . . . . . . . روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب بشمار می رود. (1 نمره)



تایید

16- چرا جامعه پزشکی از مجموعه ای تلویزیونی که آن ها را افرادی پول پرست به تصویر کشیده بود، انتقاد و از ادامه تولید آن جلوگیری کردند؟ (پاسخ در نیم سطر) (1 نمره)



تایید

17- حراج، تخفیف و قرعه کشی نمونه هایی از کدام فن از فنون اقناع محسوب می شوند. (1 نمره)



تایید

18- رسانه ها با استفاده از شیوه های اقناعی سعی می کنند از طریق . . . . . . . . . . . یا . . . . . . . . . . یا هر دوی آن ها بر مخاطب تأثیر بگذارند. (2 نمره)



تایید

19- شرایط مقایسه خوب و درست در " فن مقایسه" چیست؟ (پاسخ در نیم سطر) (1 نمره)



تایید