زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

مشخصات خود را با دقت وارد کنید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

۱. ابزاری که فرستنده به کمک آن معنا و مفهوم مورد نظر خود را به گیرنده منتقل می کند (1 نمره)



تایید

۲. از مزایای رسانه نیست. (1 نمره)



تایید

۳. همان چیزی که می بینیم همان چیزی که واقعیت است همان اطلاعات ظاهری........ (1 نمره)



تایید

۴. نشان دادن واقعیت به شکلی خاص...... (1 نمره)



تایید

۵. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام تشویق گیرنده به تغییر رفتار نگرش و باور مطابق با نظر فرستنده که به آن.........می گویند (1 نمره)



تایید

۶........... از فنون اقناع است که از این راه پیام می‌تواند بااحساس خوب و مفرحی در ذهن ما هم را شود (1 نمره)



تایید

۷. فرایند گسترده ای از کنترل اطلاعات که شامل تمام جنبه های انتخاب نگهداشتن پیام است و به آن.........می گویند (1 نمره)



تایید

۸. از برجسته سازی برای........ استفاده می شود (1 نمره)



تایید

۹. هدف سواد رسانه ای برای مصرف کننده چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۰ . ویژگی های مخاطب فعال........ (1 نمره)



تایید

۱۱. در مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر در این مرحله( فرد در ذهن خود به ارزیابی می پردازد و تصمیم نهایی در پذیرش یا رد نوآوری را اتخاذ می کند) (1 نمره)



تایید

۱۲. در مقاومت مخاطب در برابر نوآوری در این مرحله (فرد از وجود نوآوری اطلاعات کسب می کند) (1 نمره)



تایید

۱۳. ارابه ای که در آستانه حرکت برای رفتن است و اگر دیر به جنبد جا خواهید ماند به چه فنی اشاره دارد (1 نمره)



تایید

۱۴. عمومی ترین رسانه جمعی چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۵. کدام یک از گزینه های زیر جزء حقوق رسانه ای افراد نیست (1 نمره)



تایید

۱۶. مخاطب حق دارد که منابع رسانه‌ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه مناسب نیاز و متناسب با علایق اوست انتخاب کند (1 نمره)



تایید

۱۷. الگوهای فرهنگی که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته میشود (1 نمره)



تایید

۱۸. جوانان همواره در همه جا دستشان روی صفحه کلید تلفن همراه شان است و در حال دریافت یا فرستادن پیام هستند پژوهشگران این نسل را.........می گویند (1 نمره)



تایید

۱۹. اخبار و اطلاعاتی که رنگ و لعاب زیاد دارند اما ارزش زیادی ندارند. (1 نمره)



تایید

۲۰. این پدیده می‌تواند موجب سردرگمی و ناتوانی در تصمیم گیری و یا انتخاب یا صرف نظر کردن از همه یا بخشی از اطلاعات شود. (1 نمره)



تایید

۲۱. اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم به آنچه جذاب‌تر و نه لزوماً مفیدتر جذب و وابسته می شویم (1 نمره)



تایید

۲۲. از مصداق های بی اخلاقی در فضای مجازی رسانه ای را نام ببرید (1 نمره)



تایید

۲۳. قدیمی ترین و ریشه دار ترین نهاد انسانی چیست؟ (1 نمره)



تایید

۲۴. به دریافت کننده پیام ارسال شده میگویند (1 نمره)



تایید

۲۵. هنر مخاطب فعال چیست؟ (1 نمره)



تایید