زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون به صورت دیجی فرم

سوالات امتحانی درس تفکر وسواد رسانه ای

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی  و رشته خود را وارد نمایید *



تایید

۱-  الف سامانه آ رفید چیست؟ ب-به چه منظوری به کار می رود؟ (1 نمره)



تایید

۲-وضعیت رسانه ها چه از نظر  سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری با یکدیگر چگونه است؟ (0.5 نمره)



تایید

۳-با توجه به تحولات سریع رسانه ها در آ ینده ، به مخاطبان چه چیزی دست می دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

گزینه مناسب را برای عبارت انتخاب کنید:
(دارای پیامی آ شکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه و محصول ملموس آ ن است ، در واقع همه اطلاعات ظاهری پیام است، که آ ن را ......... می نامند)
(0.5 نمره)



تایید

۵-جای خالی را با گزینه مناسب پر کنید:
(به لایه بالایی،که خارج از متن پیام ایت و شامل شرایط محیطی و فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک واثر گذاری پیام می شود ........ می گویند)
(0.5 نمره)



تایید

گزینه مناسب را برای عبارت انتخاب کنید:
( پدر ومادر از مخارج بالای زندگی امروز  و حقوق پایین صحبت می کنند می خواهند فرزندشان را از ......... یعنی ملاحظه جیب پدر ومادر را بکنند.)
(0.5 نمره)



تایید

۷- اگر فرستنده و گیرنده مستقیم در ارتباط باشند و رودروی هم قرار گیرند مجرای ارتباطی آ ن ها چه می باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

۸-برای اینکه بتوان در سواد رسانه ای به توانایی ودانایی رسید این کار نیازمند چیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

۹-باز نمایی را تعریف کنید و دو نمونه نام ببرید (1 نمره)



تایید

۱۰-در ایجاد کلیشه ........... نقشی کلیدی دارد(تکمیل جای خالی با گزینه مناسب) (0.5 نمره)



تایید

۱۱- گزینه مناسب را برای جای خالی انتخاب کنید:
از مهمترین مهارت های سواد رسانه ........... می باشد 
(0.5 نمره)



تایید

۱۲- با توجه به عبارت گزینه مناسب را انتخاب کنید:
بسیاری از پیام های رسانه ای از این شیوه استفاده می کنند برای جلب توجه و موجب می شوند پیام آ ن ها با احساس خوب و مفرحی در ذهن ما همراه شود پس می خندیم واحساس خوبی داریم و... این فن اقناعی ........ نام دارد
(0.5 نمره)



تایید

۱۳-مثال های زیر نمونه کدام فن اقناعی می باشند؟
حراج ، تخفیف، قرعه کشی ، هدیه رایگان ، یکی بخر چند تا ببر و ....
(0.5 نمره)



تایید

۱۴- گزینه مناسب را برای جای خالی انتخاب کنید:
به کار گیری صفات عالی ( ترین)، در تبلیغات مانند ارزانترین، بهترین، پر فروشترین، اولین، و ... جز فن اقناعی ........... می باشد
(0.5 نمره)



تایید

۱۵- گزینه مناسب را انتخاب کنید:
ویژگی مشترک همه پیام های رسانه ای چیست؟
(0.5 نمره)



تایید

۱۶-با توجه به عبارت جای خالی را با کلمه مناسب کامل کنید:
( عده ای در حال یوار شدن به ارابه با هم مسابقه گذاشته اند ، ارابه ای که در حال رفتن هست و اگر دیر بجنبید جا خواهید ماند! شما نیز عجله کن و این محصول را از ما زودتر بخر، این فن، فن ..................... نام دارد.
(0.5 نمره)



تایید

۱۷- پیام های رسانه ای با چه هدفی ساخته می شوند؟ گزینه درست را انتخاب کنید (0.5 نمره)



تایید

۱۸- کار رسانه ها به جز تبایغ کالا چه چیزی می باشد؟ گزینه مناسب را انتخاب کنید: (0.5 نمره)



تایید