زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان پایانی دوم درس تفکر و سواد رسانه ای اخرداد ماه 1400 دبیرستانه دخترانه شاهد هوشمند به صورت دیجی فرم

کمال انسان بر چهار چیز است راست گفتن، شکر کردن ،شرم داشتن، خوی نیکو

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید. *



تایید

1-تولید کنندگان تبلیغات ،فیلم های سینمایی و برنامه ی تلوزیونی از ------------------------برای لاغر شدن استفاده می کنند تا محصولات خود را بفروش برسانند. (1 نمره)



تایید

2-رسانه ها هم در رقابت با یکدیگر در ارائه انبوهی از اطلاعات ،سعی در استفاده حداکثری از -----------------برای جذب ما داند. (1 نمره)



تایید

3-دیدگاه دوم تاثیر رسانه ها بر مخاطب (قدرت محدود رسانه )به کدام مور داعتقاد دارد. (1 نمره)



تایید

4-با ظهور اینترنت ،دنیای جدیدی پدیدار شد که آن را----------------------نامیدند. (1 نمره)



تایید

5-خیلی وقت ها اخبار و اطلاعات به همراه رنگ و لعاب زیاد و با استفاده از کلمات فریبنده و جذاب ارائه می شود و ممکن است ما را ساعت ها به خود مشغول کند.ام با کمی دقت در این گونه پیام ها متوجه می شویم که بر خلاف ظاهر فربینده و جذابشان ،محتوایی سطحی و توخالی دارند و علی رغم سرگرم کنندگی و جالب بودن ،ارزش چندانی ندارد و اطلاعاتی به ما اضافه نمی کنند.به این نوع اخبار و اطلاعات ،----------------------گفته می شود. (1 نمره)



تایید

6-ورود -------------به زندگی روزمره  موجب تغییر سبک زندگی شده است. (1 نمره)



تایید

7-کدام گزینه از مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها است. (1 نمره)



تایید

8-فناوری های نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان با کمترین هزینه ،پیام های تولیدی خود را بصورت جهانی انتشار می دهند ،این امر ما را با پدیده ای به نام ------------------------روبه رو ساخته است. (1 نمره)



تایید

9-اگر سواد رسانه ای را به دو مقوله خواندن و نوشتن یا دو سطح مصرف و تولید محصولات رسانه ای تقسیم بندی کنیم می بینیم که در هر دو سطح -------------نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

10-استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام ،در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه ،کوچک و کم اهمیت جلوه کند،---------------نام دارد . (1 نمره)



تایید

11-بازی ،سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت،همانند پوشش،نوع و چگونگی غذا خوردن ،نوع و میزان خرید کردن نشان دهنده --------------------است. (1 نمره)



تایید

12-----------------امری درونی و با ارزش ها مرتبط است. (1 نمره)



تایید

13- ---------------فرایندی گسترده ای از کنترل اطلاعات ،شامل جنبه های رمز گذاری ،پیام ،نه فقط انتخاب ،بلکه ممانعت از انتشار ،انتقال ،شکل دهی،ارائه و عرضه ،تکرار،زمان بندی در طول مسیر اتقال به گیرنده است. (1 نمره)



تایید

14-گستردگی رسانه ها و دامنه فعالیت های رسانه ای در عصر حاضر ،کدام مورد زیر را به امری ضروری تبدیل کرده است . (1 نمره)



تایید

15-مهمترین تفاوت شکل  اولیه مخاطب با معادل امروزی رسانه ای در چیست. (1 نمره)



تایید