زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه‌ای - یازدهم علوم تجربی - شهید رجایی - شهریور به صورت دیجی فرم

دانش‌آموزان عزیز توجه نمایید، سؤالات به‌صورت تصادفی برای هر شخص، جابجا می‌شوند و تنها یک‌بار می‌توانید در آزمون شرکت نمایید؛ در غیر این‌صورت، متقلب شناخته خواهید شد. در هنگام برگزاری آزمون، به هیچ عنوان از مرورگر خارج نشوید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 15 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید: *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید: *



تایید

اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم، به آنچه جذاب‌تر و قانع‌کننده‌تر و نه لزوماً مورد نیاز و مفیدتر است، جذب، و گاه به استفاده از آن وابسته می‌شویم؛ این وابستگی گاهی چنان پیش می‌رود كه به ............................... منجر می‌شود. (1 نمره)



تایید

........................... معرف تمام جریان‌هایی است که به‌کمک آن یک اندیشه، اندیشه دیگری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. (1 نمره)



تایید

کدام مورد جزء «زبان اقناع» نیست؟ (1 نمره)



تایید

مخاطب ........................... کسی است که می‌داند، می‌خواهد و می‌تواند که به شکل مناسب و میزان متناسب از رسانه‌ها بهره‌برداری کند، در حالی‌که مخاطب .............................. بی‌برنامه، بی‌قاعده و بیش از حد، همیشه و همه‌جا حاضر و ناظر است، او امیر رسانه ها نیست؛ اسیر دست آن‌ها است! (1 نمره)



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

خیلی وقت‌ها اخبار و اطّلاعات به همراه رنگ و لعاب زیاد و با استفاده از کلمات فریبنده و جذاب ارائه می‌شود و ممکن است ما را ساعت‌ها به خود مشغول کند؛ اما با کمی دقّت در این گونه پیام‌ها، متوجّه می‌شویم که بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان، محتوایی سطحی و توخالی دارند و علی‌رغم سرگرم‌کنندگی و جالب بودن، ارزش چندانی ندارند و اطّلاعاتی ارزشمند به ما اضافه نمی‌کنند. به این نوع اخبار و اطّلاعات، ...................................... گفته می‌شود. (1 نمره)



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 20



تایید

«تعمیرکاری برای انجام کار مشتری در تعمیر یک وسیله، دائماً به کیفیت نامناسب قطعات اشاره می‌کند». متن، زیرمتن و فرامتن چیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه جزء مراحل فرایند انتشار هر نوع نوآوری نیست؟ (1 نمره)



تایید

در تصویر زیر از کدام فن اقناعی استفاده شده است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 9



تایید

آگاهی از پدیده نو زمانی صورت می‌گیرد که فرد یا واحد تصمیم‌گیرنده، با نوآوری و کارکرد آن روبرو می‌شود. (1 نمره)



تایید

پرسش «از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟» به کدام رکن سواد رسانه‌ای مربوط می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 19



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 8



تایید

در این مرحله از نوآوری، فرد در ذهن خود به ارزیابی می‌پردازد و تصمیم نهایی در پذیرش یا رد نوآوری را اتخاذ می‌کند. در صورتی‌که نوآوری از سوی فرد، رد یا پس زده شود، دو امکان وجود دارد: یا پذیرش بعدی روی می‌دهد یا این‌که ادامۀ پس‌زدن اتفاق می‌افتد. (1 نمره)



تایید

............................. وضعیتی است که در آن، در زمینۀ یک موضوع، بیش از اندازه اطّلاعات موجود است. این پدیده می‌تواند موجب اضطراب و سردرگمی افراد و ناتوانی در تصمیم‌گیری در انتخاب یا صرف نظر کردن از همه یا بخشی از اطّلاعات شود. (1 نمره)



تایید

زیرمتن تصویر زیر چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 14



تایید

در این مرحله فرد به جستجوی اطلاعاتی می‌پردازد که تصمیم او را تأیید و تقویت کند. بنابراین ممکن است بر اثر تضاد پیام‌های دریافت‌شده دربارۀ نوآوری، فرد تصمیم قبلی خود را تغییر دهد و تصمیم متفاوت را اتخاذ کند. (1 نمره)



تایید

...................... ممکن است شعر احساسی یا حماسی را، به نماد جنبش اعتراضی یا یک حرکت سازنده اجتماعی تبدیل کند. (1 نمره)



تایید