زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم ادبیات الف مدرسه مکتب الزهرا خرداد ماه 1400 به صورت دیجی فرم

با آرامش و دقت به سوالات جواب دهید. امکان برگشت به سوال قبلی وجود ندارد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱. پیام های رسانه ای برای چه منظوری ساخته و فرستاده می شوند؟  (1 نمره)



تایید

۳ مرحله ( جنبه ) دروازه بانی خبر شامل موارد زیر هستند.  (1 نمره)



تایید

یکی از راههای اثرگذاری رسانه ها چیست؟  (1 نمره)



تایید

"نشان دادن واقعیت به شکی خاص " تعریف کدامیک از موارد زیر است؟ (1 نمره)



تایید

دشواری مخاطب شناسی در چیست؟ (1 نمره)



تایید

شیطان چه شیوه هایی برای وسوسه مخاطب های خود دارد؟ (1 نمره)



تایید

چند درصد علت تصادفات جاده ای در ایران به دلیل استفاده از تلفن همراه است؟ (1 نمره)



تایید

ورود ابزارهای رسانه ای به زندگی روزمره موجب .......... شده است. (1 نمره)



تایید

عنصر ........... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

برجسته سازی یک خبر در مطبوعات با استفاده از فنون............ و ............ انجام می شود. (2 نمره)



تایید

بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام تشویق گیرنده به تغییر رفتار ، نگرش، باور ، یا دیدگاه مطابق نظر فرستنده است که به آن.......... می گویند. (1 نمره)



تایید

ویژگی مشترک همه متون رسانه ها............. پیام است.  (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیامها در حالیکه موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند.................. نام دارد.  (1 نمره)



تایید

لایه ای که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است............... نامیده می شود.  (1 نمره)



تایید

محتوای مدنظر فرستنده را که قصد دارد به مخاطب منتقل کند........... می گویند. (1 نمره)



تایید