زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون شهریور ماه درس تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

هنرجویان عزیز لطفا با آرامش و دقت به سوالات زیر پاسخ دهید. 
باتوجه به بارم سوالات تشریحی توضیحات مربوطه رو بنویسید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

صحیح یا غلط بودن عبارات زیر را مشخص کنید: الف-بازنمایی یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص
 ب-ادعای آشکار روش قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.
 پ-رسانه ها با استفاده از شیوه های اقناعی سعی دارند از طریق عقل یا احساس و یا هر دوی آن بر ما تاثیر بگذارند. 
(1.5 نمره)



تایید

در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟  (0.5 نمره)



تایید

پدیده سرریز اطلاعات رو تعریف کنید. (2 نمره)



تایید

جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.
ج) عنصر ................................ در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. 
چ)طنز روشی قدرتمند برای...............................مخاطب به شمار می رود.

ح) در رسانه های .......... امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد.

و) یاد گرفتن .......................از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ایست
(2 نمره)



تایید

دو تا ازمزایا و دو تا از معایب رسانه را بنویسید. (2 نمره)



تایید

هدف سواد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

در تصویر زیر کدام فنون اقناع به کار رفته است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 17



تایید

متن،زیر متن و فرامتن تصویر را بنویسید. متن..... زیر متن...... فرامتن...... (1.5 نمره)
دریافت سوال 14



تایید

یکی از راه های اثرگذاری رسانه ها چیست؟ (1 نمره)



تایید

با ذکر کلیشه های( انگاره های )زیر چه مفاهیمی در ذهن شما تداعی می شود:

لوازم صوتی و تصویری ژاپنی .............................................

خودرو های سواری آلمانی ...................................

اجناس چینی ..................................... (0.75 نمره)



تایید

تفسیر خود را از تصویر زیر بنویسید. (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

پنجگانه های سواد رسانه ای را در مورد برنامه ی تلویزیونی خندوانه بررسی کنید.

1-از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟( قالب /چهارچوب)

2-چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟( مخاطبان /گیرنده)

3-چه کسی این پیام را تولید کرده است؟( هویت /فرستنده و مؤلف)

4-چرا این پیام فرستاده شده است؟( هدف /انگیزه)

5-چه سبک زندگی، ارز ش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟( محتوا /پیام) (2.5 نمره)



تایید

بازنمایی را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

مسئله ی ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر( کپی رایت )توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟  (0.5 نمره)



تایید

چرا عده ای فضای مجازی رو زندگی دوم می نامند؟ (0.5 نمره)



تایید

"مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست، انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

در تصویر زیر کدام فنون اقناع به کار رفته است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 16



تایید

هریک از این مفاهیم ( متن، زیر متن، فرامتن) را جلوی تعریف مربوطه بنویسید.

تعریف اول-خارج از خواست و اراده ی تولیدکننده و مصرف کننده ی پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد.

تعریف دوم-توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود.

تعریف سوم-تولیدکننده ی پیام به شکلی صریح و بی واسطه می سازد. (0.75 نمره)



تایید