زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون میان ترم دوم سطح یک وزارت به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام کوچک خود را وارد نمایید *



تایید

نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

نام مربی خود را وارد نمایید *



تایید

نام همیار خود را وارد نمایید *



تایید

روز کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1. بر اساس سیاق اول سوره غاشیه، کدام گزینه وضعیت دنیایی دو گروه مطرح شده در سوره است؟

الف) خاشعه- ناعمه

ب) عامله - سعی

ج) تسقی من عین آنیه - فیها عین جاریه



تایید

2. کدام گزینه در مورد «الّا» در آیه «الّا من تولی وکفر» در آیه 23 سوره غاشیه صحیح است؟

الف) «الّا» آمده تا بگوید که همه را تذکر بده بجز کسانی که پشت کنند و کفر ورزند.

ب) «الّا» برای استثناء از جمله قبل آمده است.

ج) «الّا» استدراک است و جبران مطلبی است که ممکن است برداشت کاملی از آن نباشد



تایید

.3 درسیاق دوم سوره غاشیه ،عبارت «انماانت مذکرلست علیهم بمصیطر"نشاندهنده ی چه فضایی است؟

الف) فضای اصرارکافران برانکارخالقیت خدا

ب)فضای لجاجت واصرارکافران برانکارربوبیت خدا

ج)فضای اصرار کافران بر انکار معاد



تایید

4) بر اساس سوره غاشیه،کدام گزینه صحیح است؟

الف) آیه ۱۷«افلاینظرون..»به قبل متصل است زیرا فاءتفریع بر سر آن است.

ب) منظور از غاشیه،فراگیری نعمات بهشتی برای همه در قیامت است.

ج) رمز تفاوت دوگروه در قیامت،عمل مطابق شریعت یا غیرآن،در دنیا است.



تایید

5) بر اساس سوره فجر ،کدام گزینه صحیح است؟

الف) در سیاق اول ،جواب قسمها،تاکید بر محتوای کل سوره است.

ب) در سیاق اول،آیه ۵«هل فی ذلک...» جمله جواب قسم است.

ج) جواب قسم سیاق اول ،تاکید بر اهمیت سپیده دم عید قربان است.



تایید

۶) بر اساس سوره فجر کدام گزینه ریشه فکری طغیان است؟

الف) حب دنیا

ب) عدم اکرام یتیم

ج) توهم غلط انسان در مورد انعام و امساک خدا در دنیا



تایید

۷) کدام گزینه در مورد آیه ۲۷ سوره فجر« یا ایتهاالنفس..» صحیح است؟

الف)این آیه متصل به قبل است زیراادامه فضای قیامت است.

ب) این آیه سرآغاز سیاق جدید است.

ج) این آیه خطاب به کسی است که نگرش دنیا محور داشته است.



تایید

۸)جهت هدایتی سوره فجر کدام گزینه است؟



 الف) توبیخ و انذار در مورد دنیاگرایی

ب) دعوت به اکرام یتیم و تشویق به اطعام مساکین

ج) بشارت به نفس مطمئنه



تایید

۹)براساس سوره بلد ،عقبه چیست؟

الف)دو چشم و زبان ودو لب

ب)رهانیدن گردنی واطعام در قحطی

ج) صرف بیهوده مال و افتخار به آن



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

10جهت هدایتی سوره بلدچیست؟

الف) بازداری انسان از افتخار به صرف بیهوده مال و ثروت

ب)تاکید بر خلقت انسان در کبد.

ج)دعوت هشدار آمیز انسان به صرف مال برای عبور از گردنه انفاق و رسیدن به سعادت



تایید

11) طبق سیاق ابتدایی سوره شمس، رستگاری وخسران به ترتیب نتیجه ی چیست؟

 الف) تزکیه نفس - فساد در زمین

ب)تقوا-دفن آینه الهی نفس

ج)تزکیه نفس-دفن آینه الهی نفس



تایید

12)در سوره شمس ، مرجع ضمیر «ها» در آیات 9 و 10«قد افلح من زکاها و قد خاب من دساها» کدام گزینه است؟

الف) نفس

ب) فجور

ج)تقوی



تایید

.13- باتوجه به ایات۱۱-۱۵سوره شمس ریشه تکذیب جمعی قوم ثمود چیست؟ 

الف) عدم ایمان

ب) نافرمانی رسول

ج) طغیان



تایید

14جایگاه آیات 12 و 13 سوره لیل « ان علیناللهدی و ان لناللآخرة و الاولی» کدام گزینه است؟

الف) جمع بندی سیاق اول

ب) سیاق مستقل

ج) مقدمه ای در سیاق دوم



تایید

15) درسیاق اول سوره لیل چه چیزی موردغفلت انسان واقع شده است؟

الف ) تفاوت زن ومرد

ب) تفاوت بخل و انفاق و تفاوت نتیجه های آنها

ج) تفاوت شب و روز



تایید

16- آیه۱۸سوره لیل«الذی کذب وتولی» بیانگر چه مطلبی است؟

الف) عاقبت نیکو را تکذیب کرد- از دادن مال به جهت پاک شدن رویگردان شد.

ب) رسول ص را تکذیب کرد – از انفاق خالصانه رویگردان شد.

ج)قیامت را تکدیب کرد- ازآتش رویگردان شد.



تایید

17- ترجمه تدبری «و ما لاحدعنده من نعمه تجزی» در سوره لیل کدام گزینه است؟

الف) هیچ کس را نزد او هیچ نعمتی نیست که جزا داده شود.

ب) برای احدی نزد او نعمتی است که جزا داده شود

ج) درنزداوازدیگران نعمتی است که جزاداده شود



تایید

18- کدام گزینه قرینه فضای سخن سوره ضحی است؟

الف) ما ودعک ربک و ماقلی

ب)الم یجدک یتیما فآوی

ج)ووجدک ضالافهدی



تایید

19-در آیه 7 سوره ضحی «و وجدک ضالافهدی» منظور از «ضالا» چیست؟

الف) بی بهره بودن از هدایت قرآن

ب) گمراهی از هر هدایتی

ج) سقوط در دره بدبختی



تایید

20- کدام گزینه درمورد آیه «واّمابنعمه ربک فحدث »در سوره ضحی صحیح است؟

الف) مراداز «نعمت رب»، نعمتهای خدابه پیامبراست که تمام آنهارابازگونماید.

ب) مراد از «نعمت رب»، قرآن است که آن را بالاخص همین سوره را بازگو کند.

ج) مراد از «نعمت رب»احادیث پیامبرص است که آنهارابازگو نماید.



تایید