زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم به صورت دیجی فرم

به نام خدا

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

هر محتوا....... مناسب خود را دارد. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه همه ارکان یک ارتباط را شامل می شود. (1 نمره)



تایید

در فضای مجازی اگر مصادیق مجرمانه رعایت نشده باشد بایداز رسانه‌ی تولیدی و فرستنده به....... شکایت کرد؟ (1 نمره)



تایید

عمومی ترین رسانه جمعی کدام است ؟ (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالیکه موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

فن....... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی خاص چه نامیده می شود. (1 نمره)



تایید

به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ارسال می شود و معنای جدیدی به خود بگیرد چه میگویند؟ (1 نمره)



تایید

پیام های پنهان و غیر مستقیمی را که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثر گذاری  برمخاطب لایه های زیرین تولید رسانه‌ای جاسازی کرده است در سواد رسانه‌ای چه مینامند؟ (1 نمره)



تایید

در کدام یک از گزینه های زیرARFiD استفاده قرار می گیرد. (1 نمره)



تایید

اگر تولیدات رسانه ای را یک ساندویچ تشبیه کنیم لایه میانی که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است چه مینامند؟ (1 نمره)



تایید

در کدام فن اقناع ارائه تخفیفات مختلف ،هدیه رایگان وجود دارد. (1 نمره)



تایید

اگر در زمینه ای بیش از اندازه اطلاعات وجود باشد با چه پدیده ای روبرو هستیم. (1 نمره)



تایید

یاد گرفتن...... از مهمترین مهارت های سواد رسانه‌ای است. (1 نمره)



تایید

با ظهور کدام یک از موارد زیر استفاده از شیوه های اقناع به طور زیادی تغییر یافت. (1 نمره)



تایید

مخاطبی که قدرت تفکر و تعامل ندارد و تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرد چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

بیشتر پیام‌های رسانه‌ای برای چه ساخته میشود. (1 نمره)



تایید

کدام یک از فنون اقناع به خاطرات قدیمی ما دامن می زند. (1 نمره)



تایید

به لایه بالایی تولیدات رسانه‌ای که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی فرهنگی عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود....... میگویند. (1 نمره)



تایید

بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام تشویق گیرنده به تغییر رفتار نگرش باور ارزش یا دیدگاه مطابق نظر فرستنده است که به آن...... میگویند. (1 نمره)



تایید