زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون دومین آزمون درس سواد رسانه ای پایه دهم کلیه رشته ه به صورت دیجی فرم

1- به وقت آزمون دقت کنید(از ساعت 16/30 به مدت 15 دقیقه)تعداد 40 سئوال 2-هر دانش آموز فقط مجاز است یکبار در آزمون شرکت کند 3- عواقب هر گونه بی دقتی که منجر به خروج از آزمون یا ثبت نشدن پاسخ ها شود بر عهده خود دانش آموز است 4- پاسخ های خود را باید قبل از تمام شدن وقت " ثبت نهایی " کنید 5- استفاده از کتاب ، جزوه و ... ممنوع است 6-هرگونه تخلف و اختلال در امر آزمون نمره صفر محسوب می شود

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 15 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1-آیا می توان ادعا کرد که سطح دانش و تفکر گذشتگان نسبت به آیندگان کمتر بوده است؟



تایید

2-کدام یک از رسانه های زیر خصوصیات تعاملی بودن را ندارد؟



تایید

3- برخی افراد تولیدات رسانه ای را به یک ................ تشبیه می کنند



تایید

4- لایه میانه یک پیام را گویند



تایید

5- تصویر زیر چه مفهومی دارد
دریافت سوال 5



تایید

6-یکی از چالش های استفاده از رسانه ها می باشد



تایید

7- در رسانه های شنیداری انتقال متن یکی از خصوصیات آن می باشد



تایید

8- سریز اطلاعت احتمال کاهش عمق آموزش را افزایش می دهد



تایید

9- هر رسانه تلاش می کند تا محتوای تولیدی خود را با توجه به .................... به زیبا ترین شکل بسته بندی کند



تایید

10- یکی از مزایای استفاده از رسانه ها چیست؟



تایید

11- هر ارتباطی دارای ............ رکن اصلی است



تایید

12-مخاطب فعال در رویارویی با هر پیام رسانه ای با آن مواجه می شود



تایید

13-به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدیدی شود ............ گویند



تایید

14-لایه های میانی که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه ای است .............. می نامند



تایید

15-.............. یعنی نشان دادن واقعیت به شکل خاص



تایید

16-کدام یک از لایه های پیام های رسانه ای شرایط محیطی ، فرهنگی و عوامل بیرونی بر درک آن اثر گذار است؟



تایید

17-هنر مخاطب فعال این است که با هوشمندی و نقادی تفاوت میان واقعیت و .............. رسانه ای را کشف کند



تایید

18-به پیام های پنهانی و غیر مستقیمی که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثر گذاری در لایه های زیرین تولیدات رسانه ای جایگزین کرده



تایید

19- فردوسی در شعر (( که رستم بود یلی در سیستان منش کرده ام رستم داستان )) از چه فنونی استفاده کرده است؟



تایید

20- چه موقع بازنمایی به کلیشه تبدیل می شود؟



تایید

21-از نمونه های منفی کلیشه سازی بازنمایی اعتیاد در رسانه هاست



تایید

22- کلیشه نمی تواند در قضاوت و تصمیم گیری های ما نسبت به افراد و اتفاقات پیرامون مان تاثیر گذار باشد



تایید

23- کلیشه نوعی باز نمایی است



تایید

24- تکرار باعث می شود گیرنده پیام به طور خود آگاه به تعمیم دست بزند



تایید

25- اگر رسانه چنین وانمود کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند و برای شما بهتر است که به آنها بپیوندید ، از کدام روش استفاده شده؟



تایید

26- فن تکرار در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد



تایید

27- فنون اقناع به خودی خود مثبت یا منفی ............... و هدف بکار گیری آن ها می تواند مثبت یا منفی ..............



تایید

28- ایجاد کلیشه به منظور نمایش قساوت و خون ریزی و ترور برای وهابیت و داعش ........... است



تایید

29- روشی که سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر ، نظر ، محصول یا هر چیز دیگری با غرایز و احساسات مطلوب انسانی در ذهن مخاطب ایجاد شود



تایید

30- انسان اگر مجهز به سواد رسانه ای باشد می تواند رسانه را در خدمت بگیرد



تایید

31- راز و شاخص خلاقیت و هنر رسانه و یا فرستنده پیام در همین نهفته نیست که اثر گذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد



تایید

32- مقایسه ، روش مطلوب برای قانع کردن است



تایید

33- برخی ساختارهای زبانی باعث می شود ما شدت چیزی را بیشتر حس کنیم و همین مسئله باعث می شود تا برای کاری خاص قانع نشویم



تایید

34- پیام های رسانه ای مستقیم و با سند و مدرک آشکار ، ادعاهای قابل آزمایش را مطرح می کنند برای اینکه توجه شما را به خود جلب کنند



تایید

35-رسانه ها با استفاده از شیوه های اقناعی سعی می کنند از طریق عقل یا احساس یا هر دوی آنها بر ما تاثیر نگذارند



تایید

36- به روش هایی که برای جلب توجه دیگران استفاده می شود ، زبان اقناع می گویند



تایید

37- رسانه ها با استفاده از باز نمایی تفسیر و تحلیل خود را کاملا آشکار به ذهن مخاطب خود ارسال می کنند



تایید

38- این تصویه اشاره به چه چیزی دارد؟
دریافت سوال 38



تایید

39-رسانه راه های مجسم کردن برخی گروه ها ، هویت ها ، و موقعیت ها را به ما می آموزد



تایید

40-رسانه ها با هزارن ترفند رسانه ای سعی می کنند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و ............. بیشتر جذب کنند و............. و اثر گذاری خود راافزایش دهند



تایید