زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تشریحی-ادبیات2 به صورت دیجی فرم

عزیزان به زمان داده شده توجه داشته باشید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
 قلمروادبی ۴ ۱لف-نام نویسندگان آثار زیر رابنویسید ۱ ۱-ماه نوومرغان آواره ۲- شلوارهای وصله دار ب)آرایه ادبی هربیت رادران نشان دهید ۳ ۱-باران بهاری ،گونه گل های بنفشه را دُرافشان ساخته بود ۲-صبح بود وپرتو آفتاب مانند طلا روی امواج می درخشید ۳-کلمه مجاز دربیت زیر پیدا کنید و بنویسید مجاز از چیست؟ ازآن چرم کاهنگران پشت پای /بپوشندهنگام زخم درای ۴-درمصراع زیر (تخت ونگین از دست اهریمن بگیریم)استعاره راپیداکنیدومفهوم آن رابنویسید ۵-دربیت زیر جناس راپیدا ونوع آن رابنویسید جانان من اندوه لبنان کشت مارا/بشکست داغ دیریاسین پشت مارا ۶-عبارت زیر را ازنظرآرایه "حس آمیزی "بررسی کنید "آن موش بادهای تمام وخرد بسیار،گرم وسردروزگاردیده وخیر وشر احوال مشاهدت کرده." قلمرو فکری ۸/۵ الف)معنی نثر ۱-پایم به توب نمی خورد ،بور می شدم ۲-به معونت ومظاهرت ایشان ازدست صیاد بجستم ۳-بیشتر برفوران تخیل راه می رفتم تابرروی دوپا ۴-تربیت وارشاد مشتاق معرفت حق راازسر گرفت ۵-هنرخوار شد ب)معنی نظم ۱-آن یکی ممد حیات است /این یکی مفرح ذات ۲-هنگامی که /درفروتنی/بزرگ باشیم ،بیش ازهمه به آن بزرگ نزدیک شده ایم ۳-چوغلتید درخاک آن ژنده پیل/بزد بوسه بردست او جبرئیل ۴-خروشید وبرجست لرزان زجای/بدرید وبسپرد محضر به پای درک مطلب ۴ ۱- مقصوداز"پادررکاب راهوار خویش دارند"چیست ۲-آیا می توان دو بیت زیر را دارای مفهوم مشترک دانست؟توضیح دهید؟ الف)چه ازتیروچه از تیغ، شما روی نتابید/که درجوشن عشقید که ازکرب وبلایید ب)بزن زخم ،این مرهم عاشق است/ که بی زخم مردن ،غم عاشق است ۳-نوع ادبی درس" قصه عینکم"چیست درچه قالبی است ۴-درعبارت "مطوقه یاران را گفت:این ستیزه روی درکارمابه جداست وتااز چشم اوناپیدا نشویم دل ازمابرنگیرد" الف)منظور"ازستیزه روی"کیست؟ ب)درکارما به جداست یعنی.... دستور ۴ ۱-در گروه اسمی زیر نوع وابسته هاراباذکرنام مشخص کنید همان مقواهای نارنجی ۲-"سوفار"مشمول کدام وضعیت درگذرمان شده است ۳-از مصدر "شنیدن"صفت فاعلی وصفت مفعولی بسازید ۴-نقش واژ های مشخص شده رابنویسید الف)فردوسی، تصویری ازآن روزهای سیاه راهرچه گویا تر نشان داده است(تصویری) ب)الهی ،عصیان مراپاک کن/در اعمال شایسته چالاک کن ( الهی) ۵-واژه ی "سلطان" را دردوجمله بکار ببرید که یکبار "شاخص"وباردیگر"هسته"گروه اسمی باشد شاخص=... .‌‌‌‌.....‌‌‌‌........... هسته=............ ‌...... ۶-فعل هارا در جمله ها ی زیر به مجهول تبدیل کنید آنگاه پنچ دست چابک، برگ های شکوفه هاراکندند، هریک برگ خودرادرمیان دفترخودگذاشت." ۷-نقش های تبعی رادرعبارت های زیرنشان دهیدونام هریک رابنویسید الف) شبی آمد که می بایدفداکرد/به راه مملکت، فرزند وزن را ب)شیخ عطار،کتاب اسرارنامه رابه جلال الدین هدیه داد وبه پدرش، بهاالدین گفت:زودباشدکه این پسرتو،آتش درسوختگان عالم زند. ۸-نوع وکاربرد"و"رادرعبارت زیر بررسی کنید. "شرق ازآن خداست/غرب ازآن خداست/وسرزمین های شمال وجنوب نیز /آسوده دردستان خداست."  معنی واژگان مشخص شده رابنویسید ۱/۵ ۱-سپیده ی فردای گنجه بانهیب وصفیر گلوله های توپ روس ،بازشد (نهیب) ۲-زنخدان فروبرد چندی به جیب /که بخشنده روزی فرستد زغیب(زنخدان) ۳-دوات ومرکب خواست توقیع کرد(توقیع کرد) ۴-درآن تاریک شب می گشت پنهان/فروغ خرگه شاهی(خرگه) ۵-مشاهده ی صحنه های ناب،عباس جوان رابه وجد می آورد(وجد) ۶-هرروز خنیده نام تر گشت/درشیفتگی تمام تر گشت(خنیده) در عبارتهای زیر املای نادرست واژه رابیابید وشکل درست هریک رابنویسید" آن گاه آگاه شدند که غرقه خاست شد/شبی تاشبی بالشکری خورد/زتن ها،سر،زسرها خودافکند/پرچم روس ها درخاک آغشته به خون بی گناهان به احتزاز درآمد/کز عشق به قایتی رسانم /کاو ماند اگرچه من نمانم"📚پیروز باشید (20 نمره)



تایید