زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 17 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

بیشتر پیام های رسانه ای برای کسب قدرت و ثروت ساخته شده اند. (1 نمره)



تایید

........، شامل تمام جنبه های انتخاب، نگه داشتن و کنترل پیام است. (1 نمره)



تایید

به استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالی که موضوعات دیگر، کوچک و بی اهمیت جلوه کند چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید

گزارشی از رویدادهای واقعی و عینی که دارای یک یا چند ارزش خبری باشد را چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر، ارزش خبری در رونامه نگاری است؟ (1 نمره)



تایید

سومین مرحله فرایند نوآوری و تغییر برای هر مخاطب کدام است؟ (1 نمره)



تایید

رسانه ای که در آن مفهوم‌ خطی فرستنده- گیرنده به مفهوم دایره ای و پیچیده ای تبدیل می شود چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

مخاطب بی برنامه، بی قاعده و بیش از حد، همیشه و همه جا حاضر و ناظر، چه نوع مخاطبی است؟ (1 نمره)



تایید

رسانه ها طبق..... و ..... خود به تولید پیام می پردازند. (1 نمره)



تایید

با ظهور اینترنت دنیای جدیدی پدیدار شد که آن را ......می نامند. (1 نمره)



تایید

وضعیتی که در آن در زمینه ی یک موضوع، بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد را چه می نامند؟ (1 نمره)



تایید

مجرمان فضای مجازی را باید به چه کسی معرفی کرد؟ (1 نمره)



تایید

به مجموعه قواعدی که باید توسط فرستنده پیام رعایت شود چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید

شرط اعتیاد به اینترنت، استفاده ........پشت سر هم وبدون هدف خاص است. (1 نمره)



تایید

به اخباری که بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابش، محتوایی سطحی و توخالی دارد چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید