زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون ترم دوم تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

به سوالات جواب کامل دهید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1.جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید؟
الف)اولین بار..............در سال................از واژه سواد رسانه استفاده کرد.
ب)تولید کنندگان پیام رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و محدودیت هر رسانه ..............برای انتقال استفاده می کنند.
ج)انتشار متن های طولانی در................جالب نیست.
د)در رسانه های ................امکان تعامل مستقیم و فوری بامخاطب وجود ندارد.



تایید

درست یا نادرست بودن عبارت های زیر را مشخص کنید.
الف)در مواجهه با سواد رسانه باید خوش بین باشیم.
ب)هدف تولید کنندگان رسانه،مصرف کننده ی منفعل،ساده وخام برای پیام های رسانه ای آن هاست.
ج)اصطلاح گلوله ی جادویی برای رسانه های یکسویه به کار می رفت.



تایید

مسئله ورود رسانه به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدامیک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود.



تایید

مخاطب حق دارد منابع متعذدر دسترس داشته باشد تا بتواند متناسب با نیاز خود انتخاب کند به کدامیک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟



تایید

کدامیک از گزینه ها جز حقوق رسانه ای افراد نیست؟



تایید

نام دیگر اندازه نما چیست؟



تایید

باذکر کلیشه های زیر چه مفهومی در ذهن شما تداعی می شود؟
الف)لوازم صوتی و تصویری ژاپنی
ب)خودروهای سواری آلمانی



تایید

یکی از موضوعات مشترک بین بازنمایی و کلیشه سازی چیست؟



تایید

آرفید را تعریف کنید؟



تایید

صنعت رسانه ای را تعریف کنید؟



تایید

مُد را تعریف کنید؟



تایید

پژوهشگران حوزه ی تلفن همراه فرهنگ جدید را چه می نامند؟چرا؟



تایید

منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست؟



تایید

اخبار و اطلاعات زرد چیست؟



تایید