زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر وسوادرسانه ای دهم انسانی -خرداد99 به صورت دیجی فرم

به نام خدا این آزمون شامل22 سوال چهارجوابی از کتاب تفکر وسواد رسانه ای سال دهم است. چون برای هر سوال فقط یک بار امکان جوابدهی وجود دارد پس با دقت سوالات را بخوانید وبعد پاسخ دهید. با یاری خداوند و تلاش و همت موفقیت دست یافتنی است...موفق وسربلند باشید...طاهری اصغری

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

1.کدام جزو اهداف اموزش سواد رسانه ای نیست؟



تایید

2. ایجاد " امکان هم افزایی جمعی " ، "سرریز اطلاعات" جزو کدام مورد مزایا ویا چالش های فضای مجازی است؟



تایید

3. در یک فیلم که نمایش داده می شود آنچه از تصاویر وحرکات می بینیم کدام یک از اجزای رسانه ای است؟



تایید

4.توجه به اینکه از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب در رسانه استفاده شده است جزو کدام مورد از پنجگانه سواد رسانه ای است؟



تایید

5.به نشان دادن واقعیت به شکلی خاص چه می گویند؟



تایید

6.روشها وفنونی که در رسانه برای قانع کردن مخاطب جنت پذیرش پیام استفاده می شود.........نامیده می شود.



تایید

7.کلیشه نوعی.......است که در آن هربار به یاد یک مفهوم مشخص یا گروه می افتیم.



تایید

8.استفاده از مانکن ها در مغازه هایی مانند لباس فروشی ها از کدام یک از فنون اقناع پیروی می کند؟



تایید

9.در فن شدت از فنون اقناع : 1لف. از کلمات یا تصاویری که مفاهیمی بزرگتر را به ذهن می آورند استفاده می شود. ب.از کلماتی که صفات عالی را پوشش می دهند استفاده می شود مانند "بهترین" ج.ادعاهای قابل آزمایش را مطرح می کنند



تایید

10.چرا فرایند دروازه بانی خبر در رسانه ها امری گریز ناپذیر است؟ الف. به دلیل حجم وسیع وسر ریز اطلاعات واخبار روزانه ب.چون هرکس نمی تواند بر اساس ارزشها و دیدگاههای خود عمل کند ج.زیرا در رسانه اخبار سیاسی مهمتر از سایر خبرها هستند



تایید

11.فرایند دروازه بانی خبر شامل کدام نیست؟



تایید

12.استخراج یک پیام از میان سایر عبارتهای یک پیام وپیامها و کم اهمیت جلوه دادن سایر موضوعات مطرح شده..........گفته می شود.



تایید

13.روشی که در آن ابتدا مخاطب شناسی دقیق وکامل انجام می شود و بعد با توجه به آن پیام رسانه ای تولید می شود ..... .. ......گفته می شود.



تایید

14. وقتی فرد در ذهن خود به یک نگرش درباره یک نو آوری می رسد، در کدام یک از مراحل فرایند انتشار نوآوری قرار دارد؟



تایید

15.مورد زیر کدام ویژگی مخاطب فعال را بیان می کند؟ "از رسانه ها با برنامه قبلی ودر زمان ومدت معین استفاده می کنم"



تایید

16.کدام مورد می تو اند نشانگر ویژگی مشارکت ودرگیری مخاطب فعال باشد؟ الف.به سادگی تحت تاثیر پیام های رسانه ای قرار نمی گیرد. ب.به هنگام استفاده از رسانه به متن ،فرامتن وزیر متن توجه می کند. ج.کاربردهای بعد از استفاده از رسانه را در نظر می گیرد.



تایید

17.با توجه به کاربری رسانه های دوسویه ویژگی "شناسایی مخاطب هدف"نشانگر کدام نقش در مخاطب است؟



تایید

18.در حوزه تاثیر رسانه بر مخاطب وجود مخاطب فعال در کدام دیدگاه مطرح است؟



تایید

19.کدام یک در هرم رسانه ای نسبت به بقیه می تواند باعث انتقال پیام در زمان کمتر شود؟



تایید

20.در هرم رسانه ای کدام یک نسبت به بقیه می تواند باعث افزایش تمرکز وتحلیل مطلب برای درک بیشتر پیام شود؟



تایید

21.اینکه "مخاطب حق دارد منابع رسانه ای متعدد وسالمی در دسترس داشته باشد"مصداق کدام یک از حقوق مخاطبین است؟



تایید

22.چرا تدوین اصول اخلاق رسانه ای می تو اند در جوامع وفرهنگهای مختلف متغیر باشد؟



تایید