زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

امتحان نوبت دوم خرداد ماه 1400 دبیرستان پسرانه مشاهیر 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی:
نام کلاس:



تایید

زمانی که مخاطب فعال از خود سوال می کند《چه ارزش ها و نظریاتی در این ‌پیام ارائه شده》به کدام گزینه توجه دارد؟ (1 نمره)



تایید

بازنمایی عبارتست از: (1 نمره)



تایید

چه موقع رسانه یک بازنمایی را به کلیشه تبدیل می نماید؟ (1 نمره)



تایید

باز نمایی اعتیاد در رسانه ها را ......... میگویند. (1 نمره)



تایید

به کارگیری صفات عالی (ترین) در تبلیغات یک کالا به کدام رو اقناع اشاره دارد؟ (1 نمره)



تایید

برای انتقال یک پیام به مخاطب به چه مواردی از مخاطب باید توجه کنیم؟ (1 نمره)



تایید

پنجگانه سواد رسانه‌ای به ترتیب عبارت است از: (1 نمره)



تایید

هدف رسانه ها از عرضه تبلیغات چیست؟ (1 نمره)



تایید

دروازه بانی خبر عبارتست از: (1 نمره)



تایید

برجسته سازی خبر یعنی... (1 نمره)



تایید

مجاورت و شهرت از: (1 نمره)



تایید

خبر عبارتست از: (1 نمره)



تایید

تازگی یکی از ارزش ها خبری است به معنی: (1 نمره)



تایید

این ارزش خبری بیشتر به اعداد و ارقام خبر مربوط میشود کدام‌گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

عبارت های (کجا، چه کسی، چه وقت مربوط به کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

فرهنگ نسل انگشت شست عبارت است از: (1 نمره)



تایید

به چه دلیل افراد سلبریتی ها با تیپ ها به رسانه ای خودشون شباهتی ندارند؟ (1 نمره)



تایید

حق شکایت از رسانه خطاکار و حق دسترسی به اطلاعات، مربوط به کدام‌گزینه است؟ (1 نمره)



تایید

سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب به ترتیب عبارتند از:  (1 نمره)



تایید

مراحل آگاهی و ترغیب و تصمیم و اجرا و تثبیت مربوط به کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید