زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر وسواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

                                    بسمه تعالی 
               اداره آموزش وپرورش شهرستان اسلامشهر 
                          دبیرستان یاس نبی(س )                      آزمون: تفکر وسواد رسانه‌ای                پایه:  دهم انسانی       نوبت: دوم                                         سال  : 99-1400        تاریخ آزمون:1400/3/22                    نام دبیر: ملکی 
مدت آزمون: 60   دقیقه                    تعداد سوالات : 21 


digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید. *



تایید

 اعتیاد رسانه‌ای چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

منظور از اخبار واطلاعات زرد چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

برای مقابله با باز نمایی فیلم های ضد ایرانی  ساخته  برخی  رسانه های  خارجی چه راهکار هایی  پیشنهاد می کنید؟ ( ذکر دو مورد )  (1 نمره)



تایید

منظور از   " بستر"   در پنج گانه سواد رسانه‌ای چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

تصویر زیر را  بررسی نموده  و برداشت  خود را در مورد آن  بنویسید. (1.5 نمره)
دریافت سوال 21



تایید

در تصویر زیر از کدام یک از فنون اقناع استفاده شده است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 7



تایید

انتشار متن های طولانی در ............ جالب نيست. 

(0.5 نمره)



تایید

اثر تبلیغات از چه نظر مهم است؟ (1.5 نمره)



تایید

متن، زیر متن وفرامتن تصویر زیر را بنویسید.  (1.5 نمره)
دریافت سوال 20



تایید

مزایا و چالش های( معایب) آموزش مجازی را بنویسید؟ ( هر کدام یک مورد)  (1 نمره)



تایید

آرمان ها درباره زیبایی بر اساس.......... ساخته می شوند. (0.5 نمره)



تایید

با ذکر کلیشه "  اجناس چینی"  چه مفهومی در ذهن شما تداعی می‌شود؟ (0.5 نمره)



تایید

تصویر زیر چه پیامی را به گیرنده منتقل می نماید. (1 نمره)
دریافت سوال 11



تایید

 تصویر زیر را بررسی نموده  وبه سوالات داده شده پاسخ دهید.

الف)  پیام تصویر :           ب) فرستنده پیام :

(1 نمره)
دریافت سوال 9



تایید

پیام های پنهان وغیر مستقیمی  است که تولید کننده پیام با بهره‌گیری هدفمند از فنون اثر گذاری بر مخاطب در تولید رسانه‌ای جاسازی کرده است . (0.5 نمره)



تایید

هنر مخاطب فعال در مواجه با بازنمایی های رسانه‌ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

منظور از دروازه بانی خبر چیست؟ (1.5 نمره)



تایید

 برداشت خود را در مورد  " پیام "  تصویر زیر بنویسید.  (0.5 نمره)
دریافت سوال 8



تایید

برداشت خود را از تصویر زیر بنویسید.  (1 نمره)
دریافت سوال 10



تایید

دو مورد از مهم‌ترین حقوق مخاطب در برابر رسانه ها را بنویسید.  (1 نمره)



تایید

به کار بردن صفات عالی( ترین) در تبلیغات فن...........  از فنون اقناعی محسوب می شود. (0.5 نمره)



تایید