زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز آزمون شامل 20 سوال و زمان آزمون 25 دقیقه می باشد .

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کدام‌گزینه زیر هم در کلیشه سواد رسانه ای و هم در اقناع پیام رسانه ای مشترک است (1 نمره)



تایید

تفاوت مخاطب فعال و مخاطب غیرفعال در چیست. (1 نمره)



تایید

اگر فکر کنید یک پیام مخاطبش کیست و چگونه و به چه شکلی باید موضوع پیام را بیان نمایید تا گیرایی بهتر داشته باشد شما به ............ توجه کرده اید. (1 نمره)



تایید

کدامیک از جملات زیر صحیح است. (1 نمره)



تایید

این سوال که چه کسی تولید کننده و مالک پیام  یک رسانه است کدام مفهوم را می رساند . (1 نمره)



تایید

اگر پیام شما گزارش یک مسابقه ورزشی باش  مخاطب شما .......... باشد رسانه پیشنهادی شما ............ می باشد. (1 نمره)



تایید

در حوزه تولید رسانه ای ........... فراتر از درخواست و اراده و اختیار تولید کننده و مصرف کننده می باشد. (1 نمره)



تایید

این سخن از کیست 《 ما جامعه ای بدون خانواده باشد سراغ نداریم 》 (1 نمره)



تایید

کدامیک از ویژگیهای زیر در باره سامانه آرفید درست نیست. (1 نمره)



تایید

مفهوم بازنمایی گاهی به خودی خود مثبت یا منفی می باشد مانند ........... (1 نمره)



تایید

کدامیک از موارد زیر معمولا بین بازنمایی و کلیشه سازی مشترک است. (1 نمره)



تایید

کدامیک از اصطلاحات زیر اهداف اقناع بعنوان هدف یک رسانه می باشد. (1 نمره)



تایید

مهمترین عمل در تولید ، طراحی و تبلیغات از نظر سواد رسانه ای کدام مورد است. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه مناسب این بیت است
که رستم یلی بود در سیستان            منش کرده ام رستم دستان
(1 نمره)



تایید

اگر آب معدنی الموت به کشورهای عربی صادر شود به کدام پیام همبرگری توجه شده است. (1 نمره)



تایید

کدامیک از فنون اقناع با هم در تضاد می باشد. (1 نمره)



تایید

کدامیک از ویژگیهای رسانه جمعی در ارتباط فرستنده با مخاطب نمی باشد. (1 نمره)



تایید

حراج و تخفیف در زمان عرضه یک محصول به بازار از نظر سواد رسانه ای کدام زبان اقناع بکار گرفته شده است. (1 نمره)



تایید

معمولا فرامتن در پیام رسانه ای از نظر مفهومی کدام مورد را شامل نمی گردد. (1 نمره)



تایید

این سوال که از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب باید استفاده شود چه چیزی نشان می دهد

(1 نمره)



تایید