زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای. دی ماه 1400. یازدهم شبکه.هنرستان فرزانگان به صورت دیجی فرم

هنرجوی عزیز با نام و یاد خداوند متعال و با دقت به سوالات پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

یکی از فناوری‏ های روز سامانه‏ ای به نام ................... است که برای ...................... چیزها به کار می‏رود. (0.5 نمره)



تایید

برخی تولیدات رسانه‏ ها را به ساندویچ همبرگر تشبیه می‏ کنند هر کدام از لایه ها به کدام بخش از تولیدات رسانه اختصاص می‏ یابد؟ (0.75 نمره)



تایید

پژوهش‏ ها در مورد 90 محصولی که بین سال‏ های 1384 تا 1389 شمسی فروششان در جهان به سرعت افزایش یافته است، نشان داده که مهم‏ترین عامل عنصر ..................... در تولید، طراحی و تبلیغات بوده است. (0.25 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی گزینه ها را مشخص نمایید.

الف) هنر مخاطب فعال این است که با هوشمندی تفاوت واقعیت و بازنمایی را کشف کند.  

ب) کلیشه فقط به صورت منفی وجود دارد.

ج) رسانه‏ ها راه های مجسم کردن برخی گروه‏ ها، هویت‏ ها و موقعیت‏ ها را به ما می‏ آموزد.

د) یادگرفتن زبان اقناع از مهم‏ترین مهارت‏ های سواد رسانه‏ ای است. (2 نمره)



تایید

«متن» در تولیدات رسانه‏ ای را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

کدام فن در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

فن ارابه یا واگن را شرح دهید. ضرب المثلی درباره آن بنویسید. (2 نمره)



تایید

درباره مفهوم کلیشه توضیح دهید و مثالی برای آن بنویسید. (1.5 نمره)



تایید

هر ارتباطی چند رکن دارد؟ یکی از آنها را توضیح دهید. (2 نمره)



تایید

دروازه ‏بانی شامل تمام جنبه ‏های ...................، ...................... و کنترل پیام است. (1 نمره)



تایید

فن اقناع گزینه های زیر را بنویسید.

ج) به کارگیری صفات عالی (ترین) در تبلیغات از این دسته است.

د) شیوه ‏ای برای ترغیب کسی با به کارگیری مولفه ‏هایی چون حراج، تخفیف و... می‏ باشد. (1 نمره)



تایید

تعریف بازنمایی را بنویسید. (1 نمره)



تایید

پیام ‏های رسانه‏ ای اغلب برای کسب ..................... و .................... ساخته و فرستاده می‏ شوند. (0.5 نمره)



تایید

اقناع به چه معناست؟ (2 نمره)



تایید

در گذشته برای رسانه‏ ها ................... اطلاعات مهم‏ تر تلقی می‏شد اما در زمان حال ..................... انتقال اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است. (0.5 نمره)



تایید

تولیدکنندگان پیام های رسانه‏ ای با توجه به چه عواملی رسانه و قالب مناسب برای انتقال پیام خود را انتخاب می‏ کنند؟ (0.75 نمره)



تایید

فن اقناع گزینه های زیر را بنویسید.ه) در این روش با استفاده از چیزهای ناخوشایند و هراس ‏آور مخاطب را متقاعد می‏ کنند.

و) کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیمی بزرگ‏تر را به ذهن ما می‏ آورند. (1 نمره)



تایید

به پیام‏ های پنهان و غیرمستقیمی که تولیدکننده پیام با بهره‏ گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب (مانند کلام، رنگ، نور، موسیقی و...) در تولید رسانه‏ ای جاسازی کرده است .......................  می‏ گویند. (0.5 نمره)



تایید

عمومی‏ ترین رسانه جمعی کدام است؟ (0.25 نمره)



تایید

فن اقناع گزینه های زیر را بنویسید.

الف) در این فن پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول یا هر چیز دیگری با آرزوها، امیال در ذهن مخاطب ایجاد می‏شود.

ب) روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب به شمار می‏رود. (1 نمره)



تایید