زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آزمایشی از درس طراحی آموزشی به صورت دیجی فرم

مهارت آموزان گروه دوم علوم اجتماعی
سلام و وقت بخیر
سوالات بر گرفته از محتوای فیلم های آموزشی است، با این آزمون می توانید بخشی از توانمندی خود را تست کنید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی اختیاری است *



تایید

 

در طراحی آموزشی، طراح فقط به چگونگی آموزش می اندیشد و آنچه را که باید آموزش انجام دهد، به برنامه ریزی درسی واگذار می کند؛ بنابراین می توان:

الف) برنامه ریزی درسی و طراح آموزشی را یکی دانست.

ب)طراحی آموزشی را جزئی از برنامه ریزی درسی دانست.

ج)برنامه ریزی درسی و طراحی آموزشی را در طول هم دانست.

د)برنامه ریزی درسی و طراحی آموزشی را در عرض هم دانست.

  (1 نمره)



تایید

کدام گزینه جزو مراحل طراحی آموزشی نمی باشد

الف)ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻫﺪفﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ

ب)ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ آﻣﻮزﺷﯽ

ج)تحلیل و تنظیم برنامه آموزشی

د)ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﻈﺎم ارزﺷﯿﺎﺑﯽ (1 نمره)



تایید

در طراحی آموزشی رشته های آموزش متوسطه در تعیین هدف های آموزشی، توجه به کدام مورد الزامی است؟

الف) نيازها و خواسته های والدین

ب) خواست ها و گرایش های سياسی جامعه

ج) گرایش ها و تمایلات مربيان و متخصصان

د) نيازهای فراگيران و جامعه (1 نمره)



تایید

منظور از "شرایط" در نگارش اهداف رفتاری چیست؟

الف) تعيين شرایط و موقعيتی که فراگيران رفتار مورد نظر را بروز می دهند.

ب)تعيين شرایط کلاس و مهارت های ویژه که برای معلم الهام بخش است.

ج)تعيين شرایط عمل در موقعيت هایی که از یادگيرنده و معلم انتظار داریم.

د)تعيين شرایط یادگيری و ارتباط انواع یادگيری که از یادگيرنده انتظار داریم. (1 نمره)



تایید

اگر از دانش آموزی خواسته شودکه احترام گذاشتن به دیگران به عنوان یک ارزش اجتماعی در خانواده یا در ارتباط با دیگران پیاده کند، او در کدام سطح شناختی فعالیت می کند؟

الف)دانش

ب) کاربرد

ج) فهميدن

د) قضاوت و ارزشيابی (1 نمره)



تایید

بنابر رهنمودهای نوشتن هدفهای کلی، هدفهای آموزشی باید بر حسب کدام گزینه نوشته شود؟

الف) فعاليت معلم

ب) محصول یادگيری

ج) موضوع درس

د) فعاليت دانش آموز (1 نمره)



تایید

آموزش مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان این عبارت مبین چه نوع هدفی است؟

الف) غائی

ب) کلی

ج) جزئی

د) رفتاری (1 نمره)



تایید

روند صحیح افزایش دشواری در حیطه روانی – حرکتی کدام است؟

الف) تقليد – دقت – هماهنگی حرکات – اجرای مستقل – عادی شدن

ب) تقليد – دقت – اجرای مستقل – هماهنگی حرکات – عادی شدن

ج) تقليد – اجرای مستقل – دقت – هماهنگی حرکات – عادی شدن

د) دقت - هماهنگی حرکات – اجرای مستقل – یادگيری – عادی شدن (1 نمره)



تایید

طبقه بندی مفاهیم جزو کدام یک از مهارت های سطوح یادگیری است.

الف)به کار گیری

ب)ادراک

ج)به خاطر سپاری

د)ترکیب دانش (1 نمره)



تایید

در کدامیک از سطوح یادگیری با فعال سازی بخشی از دانش های پیشین، ادراک عمیق تر می شود؟

الف)به خاطر سپاری

ب)به کار گیری

ج)تحلیل

د)ترکیب (1 نمره)



تایید

بالاترین سطح یادگیری در حیطه های سه گانه بلوم(شناختی، عاطفی، روانی حرکتی) به ترتیب در کدام گزینه آمده است

الف) تشخیص، ارزش گذاری، عادی شدن عمل

ب)ترکیب، ارزش گذاری، دقت در عمل

ج)سنجش، سازمان دهی، هماهنگی حرکات

د) ارزیابی،تبلور ارزش ها، عادی شدن عمل (1 نمره)



تایید

این عبارت مربوط به کدام سطح از حیطه عاطفی است(یادگیرنده نسبت به وجود پدیده یا محرک های معینی حساس می شود و نسبت به آن تمایل پیدا می کند)

الف)واکنش

ب) توجه کردن

ج) ارزش گذاری

د)درونی شدن (1 نمره)



تایید

بالاترین سطح حیطه روانی حرکتی است

الف)هماهنگی حرکات

ب) دقت در عمل

ج)استقلال در عمل

د) عادی شدن (1 نمره)



تایید

تفاوت های طبقه بندی اندرسون و همکارانش با طبقه بندی بلوم در کدام گزینه نیامده است

الف)اندرسون حیطه شناختی را در دو بعد بررسی می کند

ب) بلوم سطوح شناختی را به صورت فعل به کار برد

ج) اندرسون سطوح پنج و شش شناختی را جابجا کرد

د) در طبقه بندی اندرسون بالاترین سطح آفریدن است (1 نمره)



تایید