زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم تفکر و سواد رسانه ای-یازدهم فتوگراف به صورت دیجی فرم

هنرجویان عزیز هرگونه تخلف در آزمون به منزله اخذ نمره صفر در آزمون خواهد بود. دقت داشته باشید که یکبار میتوانید در آزمون شرکت کنید. لینک آزمون در زمان مقرر بسته خواهد شد پس سرعت عمل را در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه هشت نمره آزمون نوبت دوم مربوط به فعالیت شما در کلاس های مجازی مانند حضور و غیاب و ارسال تکالیف بود آزمون شامل 12 نمره از نمره پایان ترم این درس میباشد و مدرسه و دبیر مربوطه مسئولیتی در مورد شرکت نکردن در آزمون ویا کم شدن نمره دانش آموزان نخواهد داشت لطفا نهایت دقت را در پاسخ گویی به سوالات داشته باشید. موفق باشید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید. *



تایید

نام معلم خود را وارد نمایید. *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید. *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید. *



تایید

جاهای خالی را پر کنید. 1- در رسانه های( ) امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. 2- انتشار متن های طولانی در ( ) جالب نیست. 3- یاد گرفتن زبان ( )از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است.



تایید

برای اطلاع از آخرین اخباررادیو و تلوزیون از کتاب مناسب تر است.



تایید

اخلاق رسانه ای نمیتواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت و متغیر باشد.



تایید

در مواجهه با رسانه ها چگونه باید رفتار کنیم؟



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط میشود؟



تایید

مشخص کنید متنی که در سوالات 10،11،12 مشاهده میکنید متن ، فرامتن یا زیرمتن است. خارج از خواست و اراده تولید کننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام بر مگردد.



تایید

توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود.



تایید

تولید کننده پیام به شکل صریح و بی واسطه میسازد.



تایید

درمقابل تعاریف عبارت مناسب را قرار دهید.(توجه کنید که یک مورد اضافه است.) *تطمیع یا رشوه دادن - برجسته سازی یا اغراق - هدف/انگیزه - قالب یا چارچوب - ادعای آشکار - کلیشه - اقناع 1- از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده می شود؟ 2- چرا این پیام فرستاده شده است ؟ 3- پیام رسان های مستقیم و با سند و مدرک آشکار: 4- حراج، تخفیف ، قرعه کشی، هدیه رایگان، یکی بخر چند تا ببر: 5-استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام: 6- نوعی باز نمایی است که در آن هر بار به یاد یک مفهوم مشخص یا گروه می افتیم.:



تایید

آیا رسانه ها می توانند بی طرف باشند؟



تایید

دشواری مخاطب شناسی در چیست؟



تایید

اصطلاح گلوله جادویی برای کدام رسانه ها به کار می رود؟



تایید

منظور از اعتیاد رسانه ای چیست؟( در یک سطر توضیح دهید)



تایید

دنیا آینده رسانه ها چه مزایا و چالش هایی خواهد داشت؟



تایید

موبایل ها در آینده چه تغییراتی می کنند؟(برداشت آزاد)



تایید

باتوجه به آموخته های خود در درس مخاطب فعال یا منفعل تصویر زیر را نقد کنید.
دریافت سوال 16



تایید

برداشت خودتان را از تصویر داده شده بنویسید.
دریافت سوال 17



تایید