زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فنون1 درس اول کلاس 105 به صورت دیجی فرم

15 سوال تستی از درس مبانی تحلیل فنون

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱- با توجه به مفهوم 《متن》 توضیح کدام گزینه نادرست است؟



تایید

۲- کدام گزینه 《متن》 محسوب نمی شود؟



تایید

۳- بر اساس تقسیم بندی شعر و نثر فارسی نوع متن ادبی در کدام گزینه متفاوت است؟



تایید

۴- 《 درک ارتباط طولی بین ابیات 》 در کدام مرحله از تحلیل متن اتفاق می‌افتد؟



تایید

۵- خوانش اشتباه کدام واژه ها در بیت زیر می تواند باعث اختلال در فهم بیت شود؟
سرم هنوز چنان مست بوی آن نفس است
که بوی عنبر و گل ره نمی برد به مشام



تایید

۶- کدام نکته زبانی در متن زیر دیده نمی شود؟
ما مومنان را بار گران نهیم و بهشت باقی از ایشان دریغ نداریم همدرد دنیایشان را بهشت عرفان است ست و هم در عقبی ایشان را بهشت رضوان



تایید

۷- قالب شعری ابیات زیر کدام است؟
گفتم به ره ببینم و دامن بگیرمش/ ‏کای رشک آفتاب جمال منیر تو
شهری بر آتش غم هجران بسوختی/ اول منم به قید محبت اسیر تو
انعام کن به گوشه چشم ارادتی/ تا بنده تو باشم و منت پذیر تو 



تایید

۸- کدام گزینه در قلمرو 《ادبی 》 مورد بررسی قرار نمی گیرد ؟



تایید

۹- کدام گزینه موجب زیبایی آفرینی در نوشته زیر شده است ؟
دلم می خواست دست مرگ را از دامن امید ما کوتاه می کردند 



تایید

۱۰- نکته ادبی بیت زیر در کدام واژه نهفته است؟
باز امشب ای ستاره تابان نیامدی / باز ای سپیده شب هجران نیامدی 



تایید

۱۱- دلیل زیبایی بیت زیر کدام گزینه است ؟
شرط هواداری ما شیدایی و شوریدگی ست
گر یار ما خواهی شدن شوریده و شیدا بیا



تایید

۱۲- مضمون فکری بیت زیر چیست ؟
این یک دو دم که مهلت دیدار ممکن است
دریا ب کارما  که نه پیداست کار عمر



تایید

۱۳- نکته فکری بیت زیر در کدام گزینه آمده است؟
بنازم به بزم محبت که آنجا/ گدایی به شاهی مقابل نشیند



تایید

۱۴- گذر دادن چشم با سرعت از میان سطرها و صفحات را.......... می گویند 



تایید

۱۵- بهره گیری از تمثیل جزء کدام گام از تحلیل متن است؟



تایید