زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکّر و سواد رسانه ای 11 رشته کامپیوتر هنرستان آیت الله خامنه ای نوبت دوم سال 1400-1399 به صورت دیجی فرم

با نام و یاد خدا آغاز کنید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

آيا در رسانه هاي چاپي امكان تعامل مستقيم و فوري با مخاطب وجود دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

لايه هاي توليدات رسانه اي ................. مي باشد. (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه نادرست مي باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

اخبار و اطّلاعات زرد چه ويژگيهايي دارند؟*          (0.5 نمره)



تایید

به مخاطب يا دريافت كننده پيام ارسال شده از سوي فرستنده گفته مي شود. (0.5 نمره)



تایید

اگر به استفاده از  اطّلاعات  وابسته شويم و اين وابستگي زياد شود  به ................  منجر مي شود.* (0.5 نمره)



تایید

كليشه بدن به چاقي و لاغري بدن محدود .........* (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

در واقع به همه اطّلاعات ظاهري موجود در يك پيام ............. گفته مي شود. (0.5 نمره)



تایید

پرسش ( چرا اين پيام فرستاده شده است ؟) مربوط به كدام گزينه است؟ (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه در مورد مزاياي آموزش مجازي درست نمي باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

قديمي ترين  و ريشه دارترين نهاد انساني چيست؟ (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه در رابطه با پرسش زير است؟

چطور افراد مختلف اين پيام را متفاوت درك مي كنند؟
(0.5 نمره)



تایید

اگر رسانه ها در بازنمايي واقعيّت به شكل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشكال مختلف آن را تكرار نمايند، مي توانند آن بازنمايي را به ............. تبديل كنند. (0.5 نمره)



تایید

توضيح داده شده مربوط به كدام گزينه است؟

به توليدكننده پيام كه بر مبناي اهداف و انگيزه هايش پيام را توليد مي كند.
(0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

فن ............ در ايجاد كليشه نقشي كليدي دارد. (0.5 نمره)



تایید

رسانه ها مي توانند از........... ،براي مهم جلوه دادن مطالب كم اهميت و يا مطالب پر اهميت  استفاده كنند.* (0.5 نمره)



تایید

براي اينكه رسانه ها وسيله رشد و اعتلاي ما _و نه مانع شكوفايي استعدادها _باشند، بايد ............... به سراغ استفاده از رسانه ها برويم.* (0.5 نمره)



تایید

((...........)) پيام هاي پنهان و غير مستقيمي كه توليد كننده پيام،  با بهره گيري هدفمند از فنون اثر گذاري بر مخاطب در توليدات رسانه اي جاسازي كرده است. (0.5 نمره)



تایید

كدام لايه از توليدات رسانه اي شامل شرايط محيطي ، فرهنگي و عوامل بيروني حاكم بر درك و اثر گذاري پيام مي شود؟ (0.5 نمره)



تایید

براي اطّلاع از آخرين اخبار كدام رسانه مناسب تر است؟ (0.5 نمره)



تایید

پرسش ( از چه فنوني براي جلب مخاطب استفاده شده است؟ ) مربوط به ......... (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از مؤلّفه هاي سبك زندگي است ؟* (0.5 نمره)



تایید

پرسش ( چه سبك زندگي ، ارزشها و نظرياتي در اين پيام ارائه شده يا از آن حذف شده است؟) به كدام گزينه بر مي گردد؟ (0.5 نمره)



تایید

كدام مورد از خصوصيّات رسانه راديو نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

ابزار انتقال پيام كه محتوا از طريق آن به مخاطب منتقل مي شود جه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

هر ارتباط حداقل داراي چند ركن اصلي است؟ (0.5 نمره)



تایید

توليدات رسانه اي از چند لايه تشكيل شده است؟ (0.5 نمره)



تایید