زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکّر و سواد رسانه ای 11 رشته کامپیوتر هنرستان آیت الله خامنه ای نوبت دوم سال 1400-1399 به صورت دیجی فرم

با نام و یاد خدا آغاز کنید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

كدام مورد از خصوصيّات رسانه راديو نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

اگر به استفاده از  اطّلاعات  وابسته شويم و اين وابستگي زياد شود  به ................  منجر مي شود.* (0.5 نمره)



تایید

توضيحات داده شده مربوط به كدام گزينه است؟
سامانه اي براي بازشناسي چيزها به كار مي رود. 
داراي يك مدار و يك آنتن بسيار كوچك است.
در كتابخانه ها و  فرودگاهها وفروشگاه ها و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد.
(0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه در مورد مزاياي آموزش مجازي درست نمي باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

براي اطّلاع از آخرين اخبار كدام رسانه مناسب تر است؟ (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از مؤلّفه هاي سبك زندگي است ؟* (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه نادرست مي باشد؟ (0.5 نمره)



تایید


والدين از مخارج بالاي زندگي امروز و حقوق پايين صحبت مي كنند، مي خواهند فرزندشان را از ........... ، يعني ملاحظه جيب والدين آگاه كنند.
(0.5 نمره)



تایید

 پرسش  زير در رابطه با كدام گزينه است؟

چه كسي اين پيام را توليد كرده است؟
(0.5 نمره)



تایید

لايه هاي توليدات رسانه اي ................. مي باشد. (0.5 نمره)



تایید

رسانه ها مي توانند از........... ،براي مهم جلوه دادن مطالب كم اهميت و يا مطالب پر اهميت  استفاده كنند.* (0.5 نمره)



تایید

پرسش ( از چه فنوني براي جلب مخاطب استفاده شده است؟ ) مربوط به ......... (0.5 نمره)



تایید

پرسش ( چرا اين پيام فرستاده شده است ؟) مربوط به كدام گزينه است؟ (0.5 نمره)



تایید

بيشترين هدف از ارتباط با ديگران و فرستادن پيام، تشويق گيرنده به تغيير رفتار ، نگرش ، باور، ارزش يا ديدگاه ،مطابق نظر فرستنده است كه به آن............. مي گويند. (0.5 نمره)



تایید

اگر رسانه ها در بازنمايي واقعيّت به شكل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشكال مختلف آن را تكرار نمايند، مي توانند آن بازنمايي را به ............. تبديل كنند. (0.5 نمره)



تایید

((...........)) پيام هاي پنهان و غير مستقيمي كه توليد كننده پيام،  با بهره گيري هدفمند از فنون اثر گذاري بر مخاطب در توليدات رسانه اي جاسازي كرده است. (0.5 نمره)



تایید

ويژگي مشترك همه متون ( نوشتاري، تصويري ،نمادين و صوتي) چيست؟ (0.5 نمره)



تایید

عمومي ترين رسانه جمعي ........................ به شمار مي رود. (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه در رابطه با پرسش زير است؟

چطور افراد مختلف اين پيام را متفاوت درك مي كنند؟
(0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

هر ارتباط حداقل داراي چند ركن اصلي است؟ (0.5 نمره)



تایید

توضيح داده شده مربوط به كدام گزينه است؟

به توليدكننده پيام كه بر مبناي اهداف و انگيزه هايش پيام را توليد مي كند.
(0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

آيا در رسانه هاي چاپي امكان تعامل مستقيم و فوري با مخاطب وجود دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

زير  متن يعني ............ (0.5 نمره)



تایید

ابزار انتقال پيام كه محتوا از طريق آن به مخاطب منتقل مي شود جه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

لايه اي كه خارج از متن پيام است چه ناميده مي شود؟ (0.5 نمره)



تایید

وضعيتي كه در آن، در زمينه يك موضوع، بيش از اندازه اطّلاعات موجود است چه گفته مي شود؟* (0.5 نمره)



تایید

كدام گزينه از فنون اقناع نيست؟ (0.5 نمره)



تایید

توليدات رسانه اي از چند لايه تشكيل شده است؟ (0.5 نمره)



تایید