زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه به صورت دیجی فرم

امتحان سواد رسانه50دقیقه
علی مهدوی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 50 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

عناصر بیرونی،مانند بافت تاریخی،شرایط جغرافیایی در ایجاد..........موثر هستند. (0.5 نمره)



تایید

برای تحلیل اینده،شناخت.........ضروری است. (0.5 نمره)



تایید

سواد رسانه ای اصرار دارد که مصرف کنندگان،تولیدکنندگان ...........شوند. (0.5 نمره)



تایید

فن .........در ایجاد کلیشه نقشی کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

علت ساختن بیشتر پیام های رسانه ای چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

.........فنی که با ایجاد حس خوب و مفرح به دنبال ایجاد اقناع است. (0.5 نمره)



تایید

فن و ابزاری برای نشان دادن واقعیت به شکلی خاص..........است. (0.5 نمره)



تایید

کسی که بر اساس اهداف و انگیزه هایش پیامی را تولید می کند......... نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

یکی از فناوری های روز به نام ........برای بازشناسی اشیاء به کار می رود و  از ریز تراشه هایی در ان استفاده میشود. (0.5 نمره)



تایید

کدام جمله در مورد زمان و زمانه حاضر در سواد رسانه درست تر به کار رفته است؟ (0.5 نمره)



تایید

بیشترین هدف از فرستادن پیام .......است. (0.5 نمره)



تایید

این دو تصویر به ترتیب مربوط به کدام از فنون اقناع هستند؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 12



تایید

در حوزه تولیدات رسانه ای ............فراتر از خواست و اراده تولید کننده و مصرف کننده است. (0.5 نمره)



تایید

زندگی بدون ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به آن‌ها معنا ندارد. این جمله ............... را نشان می‌دهد. (0.5 نمره)



تایید

«در داستان مولوی، شاگردان یک مکتب ‌خانه از اینکه استادشان بیمار نمی‌شود تا کلاس تعطیل شود، ناراحت ‌اند! تصمیم می‌گیرند که هرکس پیش او رود و اظهار کند که استاد بیمار به نظر می‌رسد و رنگ و روی خوبی ندارد!» این شاگردان سعی دارند از کدام فنون اقناع استفاده کنند؟ (0.5 نمره)



تایید

اگر یک پیام رسانه‌ای برای تغییر فکر و عقیده مخاطب از نخبگان کمک بگیرد. او از زبان .......... استفاده کرده است. (0.5 نمره)



تایید

حراج و تخفیف در زمان عرضهٔ یک محصول به بازار از نظر سواد رسانه‌ای کدام زبان اقناع به کار گرفته شده؟ (0.5 نمره)



تایید

محمدآقا (هندوانه فروش محل) و آقا اسماعیل (عطّاری محل) به تازگی در کلاسهای نهضت سواد آموزی!! با فنون اقناع آشنا شده و می خواهند کار و کاسبی خود را متحوّل کنند. در دو تصویر زیر از کسب و کار این دو نفر را مشاهده کنید و بگویید که کدامیک از فنون اقناع در هیچکدام از این دو تبلیغ به کار نرفته است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

کدام یک از کلمات زیر معرف تمام جریان‌هایی است که به کمک آن یک اندیشه، یک اندیشه دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ (0.5 نمره)



تایید

ویژگی مشترک تمام متن های رسانه ای رد و بدل کردن .........است. (0.5 نمره)



تایید

با ظهور.........استفاده از شیوه های اقناعی به طور چشمگیری افزایش یافته است. (0.5 نمره)



تایید

فرایند گسترده ای که شامل رمزگذاری پیام،گزینش اطلاعات و غیره است چه نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

این سوال که"چرا این پیام فرستاده شده است"مربوط به کدام از ارکان ارتباط است؟ (0.5 نمره)



تایید

....... فنی است که وانمود میکند همه در حال انجام یک کار هستند. (0.5 نمره)



تایید

تولید و مصرف رسانه ای مانند  هر کالای دیگری از قوانین ............پیروی میکند. (0.5 نمره)



تایید

این جمله که (غذا قبل از آنکه به معده برسد به اینستاگرام می‌رسد.) مرتبط با کدام گزینه است؟ (0.5 نمره)



تایید

در برخورد با انواع رسانه و رقابت آن‌ها در زندگی روزمره چگونه باید رفتار کنیم؟ (0.5 نمره)



تایید

هدف مباحث ارائه شده در کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

به سومین لایه پیام که خارج از متن پیام نیست فرامتن میگویند. (0.25 نمره)



تایید

رسانه ها دو نوع مخاطب دارند.فعال و منفعل. (0.25 نمره)



تایید

هر پیام رسا نه ای دارای متن است. (0.25 نمره)



تایید

خبر گزاریها برای انتخاب خبرها براساس خواست مخاطبان عمل میکنند. (0.25 نمره)



تایید

فنون اقناع به خودی خود مثبت یا منفی نیستند. (0.25 نمره)



تایید

یکی از نمونه های منفی بازنمایی،بازنمایی اعتیاد در رسانه ها است. (0.25 نمره)



تایید

کلیشه نوعی بازنمایی است. (0.25 نمره)



تایید

راز خلاقیت هر رسانه اثرگذاری بیشتر ان بر مخاطب است. (0.25 نمره)



تایید

استفاده از قابلیت های گرافیکی به برجسته سازی موضوعات در رسانه ها به جز ........... کمک می کند. (0.5 نمره)



تایید

..........ابزار انتقال پیام به مخاطب است. (0.5 نمره)



تایید

ایا خبرگزاریها و رسانه ها بی طرف هستند؟چرا؟ (1 نمره)



تایید

جمله "اینده از ان کیست "را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

مردم چگونه می توانند سوءاستفاده های پنهان در پشت پیام های رسانه ای را تشخیص دهند؟ (1 نمره)



تایید