آزمون عملکردی ریاضی پایه ششم تقارن در مختصات به صورت دیجی فرم

هدف یادگیری:

 انتظار می رود دانش آموز با مفهوم تقارن در صفحه مختصات آشنا شود.

 شواهد و ملاک های یادگیری:

 شکلهای متقارن را تشخیص دهد .
نقاط قرینه در شکل را شناسایی کند و رابطه بین آنها را دریابد .
بین خط عمودی یا افقی (خط تقارن ) و برابری عرض ها یا طول ها ی نقاط رابطه را پیدا کند.

وسایل لازم:
 مداد، پاک کن ،قیچی، کاغذ ،خط کش، چسب  و شابلون


digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *

بدنه آزمون :
دانش آموز عزیزم یک تکه کاغذ بردار با کمک شابلون یک شکل متقارن که فقط یک خط تقارن داشته باشد روی آن رسم کن سپس با قیچی آن را برش بزن دور تا دور آن را روی صفحه مختصات رسم کن سپس خط تقارن این شکل را رسم کن اکنون در یک طرف خط تقارن چهار نقطه انتخاب کن و آنها را نامگذاری کن و در طرف دیگر خط تقارن قرینه ی آن نقاط را مشخص کن و مختصات هر نقطه و قرینه آن را جداگانه بنویس.










دریافت سوال 1

اکنون به سوالات زیر پاسخ بده .
۱_مختصات هر نقطه را با  مختصات قرینه خودش مقایسه کن چه رابطه ای بین آنها پیدا می کنی؟ چرا؟









۲_ به نظر شما از روی مختصات این دو نقطه چگونه می توان شماره خط افقی یا عمودی که خط تقارن است را پیدا کنی؟














در حال ذخیره اطلاعات...
تا دریافت کدپیگیری منتظر بمانید
متاسفانه اطلاعات شما ثبت نشد.
به هیچ وجه از این صفحه خارج نشوید
مجددا ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد پیگیری را دریافت کنید
موارد اجباری را تکمیل کنید