شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی پرسش نامه ی ارزیابی آنلاین به صورت دیجی فرم

موضوع تحقیق: تحقیقی درباره ارزیابی کلاسهای مجازی آموزش زبان انگلیسی در دبیرستان های متوسطه اول ایران


شرکت کننده گرامی: این پرسشنامه در خدمت تحقیقی درباره مشخصات و مولفه های  ارزیابی آنلاین دبیرستان های دوره اول ایران است که به صورت 26 آیتم در حوزه های مختلف ارزیابی شامل موارد تحت تاثیر از سوی معلم و همچنین سیستم آموزشی می باشد .اطمینان داشته باشید که داده ها به صورت ناشناس نگهداری می شوند و فقط برای اهداف تحقیق استفاده می شوند. لطفا سعی کنید صادقانه و با دقت انتخاب کنید. سپاس از همکاری شما
 
 
  دستورالعمل جدول مقیاس likert  

 خیلی مخالفم :1

 مخالفم :2

 نظری ندارم :3

موافقم: 4

خیلی موافقم :5



تایید و ادامه
جنسیت خود را انتخاب کنید *



تایید

سن *



تایید

سابقه  تدریس *



تایید

سوال 1.مدیریت پلتفرم پشتیبان مورد نظر برای کلاس های مجازی مناسب است *



تایید

سوال 2. پشتیبان فنی کلاس های مجازی عمومی و در دسترس معلم و دانش آموزان است. *



تایید

سوال 3. ابزارهای ارتباطی پلتفرم( ابزارهای صوتی و تصویری )و آپشن های ارزیابی آنلاین به طور با کیفیت و مناسب در پلتفرم مورد نظر کار می کنند *



تایید

سوال 4.تست ها و فعالیت های ارزیابی کلاس مجازی به موقع و براحتی پشتیبانی می شود *



تایید

سوال 5. منابع مجازی (مانند آزمایشگاه مجازی برای گفت و شنود یا منابع دیجیتال آزمون مجازی) کافی می باشند *



تایید

سوال 6. مشخصه های کاربردی پلتفرم مورد نظر  ( مانند بازدهی)  در مقایسه با سایر پلتفرم ها قابل اعتماد و باکیفیت هستند *



تایید

سوال7. قبل از یادگیری ، دانش آموزان از برنامه دوره یا ترم تحصیلی ، اهداف ، الزامات و روش های ارزیابی آگاهی دارند *



تایید

سوال 8. ارزیابی و آزمون ها با اهداف دوره یا ترم تحصیلی سازگار هستند *



تایید

سوال 9.روش های انتقال اطلاعات و ارتباطات زبانی در فرآیند ارزیابی قابل فهم و عمومی هستند *



تایید

سوال 10.  پشتیبانی فنی و علمی معلم برای حل مشکلات دانش آموزان  در طی فرآیند ارزیابی کافی و در دسترس می باشد. *



تایید

سوال 11. بازخورد مستمر ، فوری و دقیق بابت درک دانش آموز از ارزیابی و دوره ارائه می شود *



تایید

سوال 12. دانش آموزان در فرآیند ارزیابی بازخورد فوری و تاثیرگذار  را از طریق ارزیابی همکلاسی خود (peer assessment) که مورد نیاز در بحث های موضوعی و گفتگوهای چتروم می باشد را به دست می آورند *



تایید

سوال 13. انجام فعالیت های خودآزمایی ( self-assessment tasks)  در فرآیند ارزیابی جهت فراهم کردن بازخورد سازنده و صادقانه دانش آموزان از آنها خواسته می شود *



تایید

سوال 14. بازخورد گروهی به موقع ، دقیق و سازنده ، ارزیابی آنلاین را همراهی می کند و از یادگیری پشتیبانی می کند ، به عنوان مثال ؛ بازخورد کلی برای  گروه های درسی در جلسات لایو کلاسی *



تایید

سوال 15. فرآیند ارزیابی متناسب با تنوع و تفاوت هایی است که ممکن است در بین دانش آموزان وجود داشته باشد مانند وضعیت اقتصادی اجتماعی؛ دسترسی به زیرساخت های برابر(تبلت یا موبایل) ؛ دسترسی به اینترنت پرسرعت ;  زبان آموزان با نیازهای ویژه آموزشی (شناختی و جسمی) *



تایید

سوال 16. استفاده از انواع ارزیابی ها ، مانند؛ سنجش بصری ، شنیداری و نوشتاری در فرآیند ارزیابی جهت سنجش مدل های مختلف یادگیری و مهارت های زبانی *



تایید

سوال 17. پشتیبانی و فراهم کردن فعالیت های ارزیابی آنلاین از جمله گسترش دوره های مهارت های دیجیتالی و تولید محتوا برای معلمان و دانش آموزان *



تایید

سوال 18. آموزش استفاده از ابزارهای مختلف ارزیابی آنلاین برای معلمان و  تأمین وسایل مورد نیاز برای معلم و دانش اموز

  *



تایید

سوال 19. فراهم آوردن فرصت های پیشرفت حرفه ای برای معلمین در مورد بکارگیری تکنولوژی در ارزیابی آنلاین و تولید محتوا 

  *



تایید

سوال 20. از انواع روش ها و ابزارهای ارزیابی آنلاین در برنامه ارزیابی  استفاده می شود (به عنوان مثال ، پوشه ی نمونه کار الکترونیکی دانش آموز) *



تایید

سوال 21. در نظر گرفتن یک معیار صحیح عملکرد برای فعالیت های ارزیابی آنلاین با استفاده از سرفصل ها ی مخصوص (rubrics)  جهت ارزیابی کیفیت تعامل (به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل کیفیت پست ها و تکالیف ) *



تایید

سوال 22. استفاده از فعایت های ارزیابی آنلاین که نیاز به بحث و همکاری بین دانش آموزان دارد. ابزارهای بحث در  LMS یا سایر ابزارهای تعاملی مانند جلسات Google Hangouts یا Skype *



تایید

سوال 23. دربرداشتن ارزش های  واقعی زندگی در ارزیابی آنلاین و استفاده از ابزارهای آنلاین مربوطه به منظور ارائه راه حل های دانش آموزان برای مشکلات واقعی زندگی ، به عنوان مثال ؛ یک ابزار ارائه مناسب برای ارائه راه حل به مخاطبان (مانند پاورپوینت) در مکالمه یا یک واژه پرداز برای نوشتن گزارش های دقیق در رایتینگ( مانند نرم افزار های یادداشت یا  word) *



تایید

سوال 24. معرفی ابزارهای مجازی بیشتر و وب سایت های حاوی فعالیتهای ارزیابی آنلاین برای معلم و دانش آموز *



تایید

سوال 25. استفاده از نتایج کار ارزیابی آنلاین برای شناسایی "دانش آموزان در معرض خطر مردودی" . ابزار هایی مانند داده کاوی و تجزیه و تحلیل فرآیند یادگیری  برای شناسایی دانش آموزان در معرض خطر  *



تایید

سوال 26. استفاده از فعالیت های  ارزیابی آنلاین به طور تشخیصی برای بهبود یادگیری ، به عنوان مثال استفاده از  e-portfolio برای انعکاس یادگیری در یک بازه زمانی طولانی تر( مانند ارزیابی پیشرفت دانش آموز در  پایه های متوالی هفتم تا نهم یا در دو ترم متوالی)

  *



تایید