شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی پرسشنامه به صورت دیجی فرم



باسمه تعالی

پرسشنامه‌ حاضر مربوط به پروژه اقدام پژوهی و تحت عنوان
: بررسی عدم فعالیت برخی از دانش
آموزان ابتدایی در فضای مجازی شاد در مدرسه سمیه شهر دلوار و مدرسه شاهد زینبیه
شهر خورموج
طراحی شده است. خواهشمند است
دیدگاه خود را با انتخاب گزینه‌های مناسب اعلام فرمایید. بی‌تردید نظرات شما در
ارتقاء کیفیت این پژوهش بسیار موثر خواهد بود. ذکر نام ضروری نیست، پرسشنامه‌ها به
صورت کلی تجزیه و تحلیل می‌شوند و اشاره به نام شخص خاصی نخواهد شد. دقت نظر شما
در پاسخ، موجب امتنان و غنای یافته‌های این پژوهش خواهد شد.





تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید



تایید

جنسیت خود را انتخاب کنید



تایید

سن خود را وارد کنید



تایید

1 به نظر من میزان مشارکت دانش آموزان در فضای مجازی کمتر از کلاس حضوری است.(۱) *



تایید

به نظر من سطح سواد خانواده در میزان فعالیت و عدم فعالیت دانش آموزان در کلاس های مجازی موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من ساعات برگزاری کلاس در میزان فعالیت و عدم فعالیت دانش آموزان موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من تماشای بیش از حد برنامه های تلویزیونی در عدم فعالیت دانش آموزان در شبکه های مجازی موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من خواب ناکافی موجب عدم فعالیت دانش آموزان در شبکه های مجازی می شود.(۱) *



تایید

میزان درآمد خانواده ها در فعالیت یا عدم فعالیت دانش آموزان موثر است.(۱) *



تایید

طبقه اجتماعی خانواده در فعالیت یا عدم فعالیت دانش آموزان موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من سن معلم می تواند میزان فعالیت یا عدم فعالیت دانش آموز موثر باشد.(۱) *



تایید

به نظر من بازخورد افراط گونه هم موجب عدم فعالیت دانش اموزان در شبکه های مجازی می شود.(۱) *



تایید

به نظر من محل زندگی در میزان فعالیت دانش آموزان در شبکه ی مجازی شاد موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من تغییرات فصلی بر میزان فعالیت یا عدم فعالیت دانش آموزان موثر است.(۱) *



تایید

به نظر من جذاب و متنوع نبودن شیوه ی تدریس سبب می شود دانش آموزان آنگونه که باید جذب کلاس درس نشوند.(۱) *



تایید

به نظر من یکی از علل عدم فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی، نبود شیوه ی ارزشیابی مناسب و منطبق بر واقعیات در میان برخی معلمین است.(۱) *



تایید

به نظر من کمبود وقت و زمانبر بودن تهیه ی فیلم های آموزشی و رسیدگی به تکالیف سبب شده معلمان نتوانند ارتباط کامل و موثر با تمامی دانش آموزان برقرار کنند.(۱) *



تایید

به نظر من عدم نظارت کافی والدین بر جریان آموزش مجازی دانش آموزان، یکی از علل مهم عدم فعالیت دانش آموزان در جریان تدریس مجازی است.(۱) *



تایید

به نظر من وجود اپلیکیشن های غیر درسی و سرگرم کننده در تلفن های هوشمند دانش آموزان، سبب شده آنان عمده ی وقت خود حین تدریس آنلاین را در این شبکه ها صرف کنند.(۱) *



تایید

به نظر من زیاد بودن حجم محتواها و فیلم های آموزشی، وقت زیادی را از دانش آموز و‌خانواده میگیرد.(۱) *



تایید

به نظر من نبود افراد فعال ،‌باانگیزه و حاضر در فضای مجازی در میان اعضای خانواده، سبب بی رغبتی دانش آموز برای شرکت فعال در کلاس های مجازی شده است.(۱) *



تایید

به نظر من ، عدم آموزش کافی به دانش آموزان و خانواده برای حضور در اپلیکیشن شاد ، سبب کم رنگ شدن نتیجه آموزش ها شده است.(۱) *



تایید

به نظر من اشکالات، نواقص و محدودیت های اپلیکیشن شاد بیش ترین تاثیر را در عدم کارآمدی آموزش مجازی دارد.(۱) *



تایید

به نظر من کمبود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و میزان دسترسی به اینترنت با سرعتهای مختلف، از جمله عوامل کم شدن فعالیت در جریان کلاس درس مجازی است.(۱) *



تایید

خشک و بی روح بودن فضای کلاس مجازی سبب شده است دانش آموزان تمایلی برای انجام فعالیت در کلاس مجازی را نداشته باشند.(۱) *



تایید

به نظر من ، نبود نقشه ذهنی هدفمند برای دانش آموزان ، سبب پراکندگی و منسجم نبودن فعالیت ها خصوصا در فضای مجازی گردیده است.(۱) *



تایید

به نظر من یکی از علل عدم حضور موثر دانش آموزان در کلاس درس مجازی، برگزاری کلاس در زمان نامناسب است.(۱) *



تایید

به نظر من مشکلات اقتصادی از قبیل نداشتن تلفن سالم و کاربردی یا استفاده چندین نفر از یک تلفن هوشمند باعث دلزدگی و آسیبهای آموزشی و اجتماعی می‌شود.(۱) *



تایید

به نظر من سرعت پایین اینترنت باعث می‌شودمعلمان به سختی بتوانند فایل های خود را بارگذاری کنند و از آن طرف دانش‌آموزان نیز به سختی می‌توانند فایلها را دانلود کنند که زمان بسیاری صرف شده و باعث خستگی و کلافگی هردو طرف می‌شود.(۱) *



تایید

به نظر من یکی از راه های افزایش فعالیت دانش آموزان در تدریس مجازی، ایجاد تعاملات بیشتر بین معلم و دانش آموز است.(۲) *



تایید

به نظر من با مُحوَل کردن بخشی از جریان تدریس بر عهده دانش آموزان(ارائه و کنفرانس)، می توان فعالیت آنان در کلاس درس را افزایش داد(۲) *



تایید

به نظر من دادن تکالیف متنوع و سرگرم کننده یکی از راه های افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس مجازی است.(۲) *



تایید

به نظر من تدریس بصورت ویدیو کنفرانس(برخط بودن همزمان معلم و تمام دانش آموزان) بهترین شیوه تدریس آنلاین است.(۲) *



تایید

.به نظر من با ترسیم فضای مناسب،موثر و شاد تعاملی میان دانش آموزان، می توان انگیزه حضور در فضای مجازی را افزایش داد.(۲) *



تایید

به نظر من یکی از راه های جدی گرفتن کلاس درس مجازی توسط دانش آموزان، حضور و نظارت فعال مدیر و معاونین مدرسه در کلاس است.(۲) *



تایید

به نظر من برگزاری دوره هایی جهت یادگیری دانش آموزان برای استفاده از فضای مجازی میتواند در بهبود فعالیت آنها موثر باشد.(۲) *



تایید

به نظر من فضای ارام و عدم تنش در میان اعضای خانواده، از عوامل موثر در بهبود کیفیت حضور دانش آموز در فضای شاد است.(۲) *



تایید

به نظر من استفاده از شیوه های متنوع و موثر تنبیه و تشویق می تواند در جهت افزایش مشارکت دانش آموزان در کلاس درس، تاثیرگذار باشد.(۲) *



تایید

به نظر من نحوه بازخورد معلم به فعالیت دانش آموزان میتواند در آینده باعث فعالیت بیشتر دانش آموزان شود.(۲) *



تایید

به نظر من در گروه هایی که معلم پرورشی در آن حضور دارد ما شاهد فعالیت بیشتر دانش آموزان هستیم.(۲) *



تایید

به نظر من حضور مدیر مدرسه در گروه مجازی باعث فعالیت بیشتر دانش آموزان می شود. (۲) *



تایید

به نظر من تغذیه سالم در بهبود فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی موثر است.(۲) *



تایید

به نظر من ورزش کردن در بهبود فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی موثر است.(۲) *



تایید

به نظر من رابطه ی صمیمانه معلم و دانش آموز بر بهبود میزان فعالیت او در کلاس ها تاثیر مثبت دارد.(۲) *



تایید

فعالیت در شبکه ی مجازی به بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان کمک می کند.(۳) *



تایید

عدم فعالیت باعث بروز مشکلات زیادی مثل کاهش عزت نفس می شود.(۳) *



تایید