هدف کلی :
آشنایی دانش آموزان با بازیافت مواد
انتظارات آموزشی :
در پایان انتظار می رود دانش آموزان با مفهوم بازیافت و کاربرد آن در زندگی روزمره آشنا شوند.
بتوانند مواد مختلف را برای بازیابی طبقه بندی کنند. جهت حفظ سلامت محیط زیست گامی مؤثر بردارند.
چگونگی تهیه کاغذ را بدانند.
بیان مسئله :
در یک روز عادی دانش آموزان با جمع آوری کاغذ باطه و زباله ها در محیط مدرسه تصمیم گرفتند پروسه بازیافت را بکمک هم اجرا کنند.
آنها با تفکیک کاغذها از مواد پلاستیکی و تبدیل آنها به خرده های ریز و افزودن آب و ورز دادن خمیر کاغذ تهیه کردند.
سپس خمیرها را بین 3گروه تقسیم کردند و هرگروه به سلیقه خود با افزودن موادی به خمیر سعی کرد کاغذ باکیفیتی را تولید کند.
مواد مورد نیاز :
کاغذ باطله، چسب چوب، پودر نشاسته، پودرگچ، رنگ، دستکش پلاستیکی
📰📑📄📜📃📒📜📃📄📰🗞️📒📑📰📜🗒️📈📉📋
شرح کار :
گروه اول به خمیر پودرنشاسته و گچ اضافه کرد، گروه دوم به خمیر چسب و گروه سوم بدون هیچ تغییری شروع به رنگ کردن و خشک کردن خمیر کرد.آنها خمیرها را باغلطک پهن کرده و به ورقه های نازک تبدیل کرده و صبر کردند تا ورقه ها کاملا خشک شود.
⚗️حال هر سه گروه مشاهدات خود را در جدول زیر ثبت کردند.
--------------------------------------------
کیفیت کاغذ بازیافتی با خمیرو نشاسته✔️
-------------------------------------------
کیفیت کاغذبازیافتی با چسب و گچ✔️
-------------------------------------------
کیفیت کاغذ بازیافتی بدون هیچ افزودنی❌
-------------------------------------------
استفاده از
اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها
و استفاده از
کلید های پایین موبایل مجاز نیست
زمان
تکمیل این آزمون
30 دقیقه
میباشد