زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون سواد رسانه دهم تجربی یک به صورت دیجی فرم

سلام خوش امدید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام کلاس خود را وارد کنید *



تایید

در این روش سعی می شود پیوندی میان یک فکر ، نظر، ..با آمال و آرزوها و احساسات مطلوب انسانی در مخاطب ایجاد شود . (1 نمره)



تایید

فرامتن به چه چیزهایی بر می گردد؟ (1 نمره)



تایید

سواد رسانه ای مانند بسیاری از کارها نیازمند .............. است تا بتوان به دانایی و توانایی رسید. (1 نمره)



تایید

در یک فیلم تصاویر و حرکت ها و قاب بندی هایی که هر مخاطب آن را می بیند چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکل خاص چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

به بافت تاریخی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید شود چه میگویند. (1 نمره)



تایید

کلمه ی ............... معرف تمام جریان هایی است که به وسیله ی آنها یک اندیشه می تواند اندیشه ی دیگری را تحت تأثیر قرار دهد. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه یک نمونه کلیشه سازی مثبت در رسانه هاست؟ (1 نمره)



تایید

برای تحلیل آینده شناخت ................. ضروری است (1 نمره)



تایید

در گذشته برای رسانه ها ............ اطلاعات از ................. آن مهم تر بود (1 نمره)



تایید

روشی مطلوب برای قانع کردن مخاطب است (1 نمره)



تایید

چه چیزی باعث می شود گیرنده ی پیام ناخود آگاه دست به تعمیم بزند؟ (1 نمره)



تایید

راز و شاخص خلاقیت هنرمندی هر رسانه این است که ........ (1 نمره)



تایید

هنر مخاطب فعال این است که با هوشمندی تفاوت میان .......... و ............ های رسانه ای را کشف کند. (1 نمره)



تایید

وقتی والدین از مخارج بالای زندگی صحبت و میخواهند فرزندشان را به سمت ملاحظه ی جیب والدین ببرند این را چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید

رسانه راه های مجسم کردن برخی گروه ها، هویت ها و موقعیت ها را به ما می آموزد زمانی که این تصورات با مردم ارتباط برقرار کرد به آن چه می گویند؟ (1 نمره)



تایید

یکی از فنون اقناع که از  روش های قدرتمند برای قانع کردن مخاطب محسوب می شود.  (1 نمره)



تایید

کدامیک از فنون اقناع نیست؟ (1 نمره)



تایید

وقتی تولید کننده ی پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب مانند کلام، رنگ، نور .. در تولید رسانه بهره ببرد را چه گویند (1 نمره)



تایید

رسانه ها با استفاده از ................. سعی می کنند از طریق عقل یا احساس یا هردوی آنها بر ما تاثیر گذارند.  (1 نمره)



تایید