زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فارسی2 به صورت دیجی فرم

یا دآوری:1-زمان را درنظر داشته باشید2-نام ونام خانوادگی 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
 قلمرو زبانی ۷/۵ الف)معنی واژگان مشخص شده رابنویسید ۱/۵ ۱-سپیده ی فردای گنجه بانهیب وصفیر گلوله های توپ روس ،بازشد (نهیب) ۲-زنخدان فروبرد چندی به جیب /که بخشنده روزی فرستد زغیب(زنخدان) ۳-دوات ومرکب خواست توقیع کرد(توقیع کرد) ۴-درآن تاریک شب می گشت پنهان/فروغ خرگه شاهی(خرگه) ۵-مشاهده ی صحنه های ناب،عباس جوان رابه وجد می آورد(وجد) ۶-هرروز خنیده نام تر گشت/درشیفتگی تمام تر گشت(خنیده) ب)در عبارتهای زیر املای نادرست واژه رابیابید وشکل درست هریک رابنویسید "آن گاه آگاه شدند که غرقه خاست شد/شبی تاشبی بالشکری خورد/زتن ها،سر،زسرها خودافکند/پرچم روس ها درخاک آغشته به خون بی گناهان به احتزاز درآمد/کز عشق به قایتی رسانم /کاو مانداگرچه من نمانم. "دستور۴ ۱-در عبارت زیر فعل های خواسته شده رابیابید( مضارع اخباری-مضارع التزامی) "نزدیک به یک ماه گذشت .آذر بادباسرعت عجیبی می آموخت .روزی رسید که برناک باید می رفت. اینها آخرین کلمات برناک بودند،آذرباد،تنها عشق بیاموزودراین راه بکوش. مفهوم عشق ورزیدن برای اوبود که آنچه را دریافته است به مرغان دیگری که می خواهند ،بیاموزند" ۲-این واژه مشمول کدام وضعیت چهارگانه درگذرزمان است( رکاب) ۳- معانی فعل" شد"رادرمصراع های زیربررسی کنید الف)چوشدروز،رستم بپوشیدگبر     ب)بشد تیز رهام وباخُودو گبر ۴-سوالات زیر را پاسخ دهید یکی بی زیان مرد آهنگرم/زشاه، آتش آیدهمی برسرم توشاهی وگراژدهاپیکری/ببایدزدن داستان، آوری الف)یک ترکیب وصفی درابیات با لا پیداکنیدوبنویسید    ب)آوری به چه معناست ونقش دستوری آن چیست ۵-از "آفریدن"صفت فاعلی بسازید      ب)از"زر" صفت نسبی بسازید ۶-واژه "چگونه"رادردوجمله یکی درنقش قیدودیگری درنقش مسند به کار ببرید ۷-مجهول کنید "شاه مردم بی گناه راگروه گروه به گلوله می بست" ۸-در عبارت زیرنوع وابسته های پسین رامشخص کنید "بلاخره یک عینک به چشمم خورد وباآن، عقربه کوچک رادیدم. آن راازمیرزا سلیمان خریدم وبه چشم گذاشتم وعینکی شدم."  قلمرو فکری ۸/۵ الف)معنی نثر ۱-پایم به توب نمی خورد ،بور می شدم ۲-به معونت ومظاهرت ایشان ازدست صیاد بجستم ۳-بیشتر برفوران تخیل راه می رفتم تابرروی دوپا ۴-تربیت وارشاد مشتاق معرفت حق راازسر گرفت ۵-هنرخوار شد ب)معنی نظم ۱-آن یکی ممد حیات است /این یکی مفرح ذات ۲-هنگامی که /درفروتنی/بزرگ باشیم ،بیش ازهمه به آن بزرگ نزدیک شده ایم ۳-چوغلتید درخاک آن ژنده پیل/بزد بوسه بردست او جبرئیل ۴-خروشید وبرجست لرزان زجای/بدرید وبسپرد محضر به پای درک مطلب ۴ ۱- مقصوداز"پادررکاب راهوار خویش دارند"چیست ۲-آیا می توان دو بیت زیر را دارای مفهوم مشترک دانست؟توضیح دهید؟ الف)چه ازتیروچه از تیغ، شما روی نتابید/که درجوشن عشقید که ازکرب وبلایید ب)بزن زخم ،این مرهم عاشق است/ که بی زخم مردن ،غم عاشق است ۳-نوع ادبی درس" قصه عینکم"چیست درچه قالبی است ۴-درعبارت "مطوقه یاران را گفت:این ستیزه روی درکارمابه جداست وتااز چشم اوناپیدا نشویم دل ازمابرنگیرد" الف)منظور"ازستیزه روی"کیست؟ ب)درکارما به جداست یعنی....  قلمروادبی ۴ ۱لف-نام نویسندگان آثار زیر رابنویسید ۱ ۱-ماه نوومرغان آواره        ۲- شلوارهای وصله دار ب)آرایه ادبی هربیت رادران نشان دهید ۳ ۱-باران بهاری ،گونه گل های بنفشه را دُرافشان ساخته بود ۲-صبح بود وپرتو آفتاب مانند طلا روی امواج می درخشید ۳-کلمه مجاز دربیت زیر پیدا کنید و بنویسید مجاز از چیست؟ ازآن چرم کاهنگران پشت پای /بپوشندهنگام زخم درای ۴-درمصراع زیر (تخت ونگین از دست اهریمن بگیریم)استعاره راپیداکنیدومفهوم آن رابنویسید ۵-دربیت زیر جناس راپیدا ونوع آن رابنویسید جانان من اندوه لبنان کشت مارا/بشکست داغ دیریاسین پشت مارا ۶-عبارت زیر را ازنظرآرایه "حس آمیزی "بررسی کنید "آن موش بادهای تمام وخرد بسیار،گرم وسردروزگاردیده وخیر وشر احوال مشاهدت کرده." پیروز باشید 📚 (20 نمره)



تایید