زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای نیمسال دوم به صورت دیجی فرم

با آرزوی موفقیت برای شما

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 70 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

روی تخته رسم کنید



تایید

جاهای خالی در عبارات زیر را که در رابطه با مهندسی پیام است، با کلمات مناسب پُر کنید: الف- تولیدکنندگان پیام های رسانه ای با توجّه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه، ............ برای انتقال پیام انتخاب می کنند. ب-انتشار متن های طولانی در ................... جالب نیست ج- ............. جای سخنرانی کردن نیست. د- در رسانه های .......... امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. ه- برای اطّلاع از آخرین اخبار، .......... یا .......... از کتاب مناسب تر است. (2 نمره)



تایید

با بررسی یک نمونه از زندگی رسانه ای خود توضیح دهید که یک مخاطب فعال هستید یا مخاطب منفعل؟ (2 نمره)



تایید

منظور از اینکه رسانه ها اعضای جدید خانواده ها هستند، چیست؟ (2 نمره)



تایید

چهار مورد از مصداق های بی اخلاقی در فضای رسانه ای را نام ببرید؟ (2 نمره)



تایید

یک نمونۀ مثبت از کلیشه سازی را بررسی کنید؟ (2 نمره)



تایید

منظور از مهندسی معکوس در تولیدات رسانه ای چیست؟ (2 نمره)



تایید

اخبار و اطلاعات زرد چیست؟ (2 نمره)



تایید

فضای مجازی چگونه توان غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان مهیا کرد ه اند؟ (2 نمره)



تایید

منظور از اینکه شما در بهره مندی از یک رسانه دوئل می کنید، چیست؟ (2 نمره)



تایید

جواب های که امکان تایپ را ندارید روی برگه بنویسید و اینجا آپلود کنید.



تایید

چرا یاد گرفتن زبان اقناع از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است؟ (2 نمره)



تایید