زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای نوبت دوم خرداد1400 به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 120 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

تصویر زیر را تفسیر کنید؟ (1.5 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

منظور از اقناع چیست؟ (1 نمره)



تایید

منظور از برجسته سازی پیام چیست ؟ (2 نمره)



تایید

قالب های گوناگون بده و بستان پیام را نام ببرید ؟ (1.5 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام یک از گزینه های پیشنهادی مربوط است؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 4



تایید

اگر آب معدنی با نام تجاری الموت به کشور های عربی صادر شود یادآوری کلمه موت که در عربی به معنی مرگ است. در این تبلیغ از نظر پیام همبرگری به کدام لایه توجه شده است؟ (0.25 نمره)



تایید

این عبارت را از نظر پیام همبرگری ( متن -زیر متن- فرامتن ) بررسی کنید؟ « خانة ما از درون، ابر است بیرون آفتاب » (0.75 نمره)



تایید

پدیدة سرریز شدن اطلاعات چیست؟ (1.25 نمره)



تایید

تصویر زیر را تفسیر کنید؟ (1 نمره)
دریافت سوال 17



تایید

4 مورد از مزایای آموزش مجازی را بنویسید. (1 نمره)



تایید

مسئله ورود به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر یا کپی رایت توسط افراد به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (0.25 نمره)



تایید

ویژگی مشترک همة متون رسانه ای . . . . . . . . . و . . . . . . . . . است (0.5 نمره)



تایید

نقش و هنر مخاطب فعال در بازنمایی رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

یکی از موضوعاتی که بین بازنمایی و کلیشه سازی مشترک است را بنویسید؟ (1 نمره)



تایید

منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست؟ (3 نمره)



تایید

هدف سواد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

برخی از مولفه های سبک زندگی را بنویسید(5 مورد) (2.5 نمره)



تایید

تصویر رو به رو به کدام مفهوم سواد رسانه ای نزدیکتر است؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 5



تایید