زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس تفکر و سواد رسانه ای -خرداد 1400-کلاس دهم تجربی- دبیرستان شاهد به صورت دیجی فرم

دانش آموز عزیز سلام
با نام و یاد خدا آزمون را شروع کنید.
مدت زمان آزمون را درنظر داشته باشید و قبل از پایان زمان، ازمون را به اتمام برسانید.
بخشی از زمان برای مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است.
مدت زمان لازم برای پاسخگویی به این آزمون حداکثر بیست دقیقه است.
سرعت در پاسخگویی به سئوالات و کوتاه بودن زمان حضور در سامانه آزمون تاثیر مثبت در نمره خواهد داشت.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

برجسته‌سازی خبر در کجا کاربرد دارد? (1 نمره)



تایید

ویژگی مشترک یک سخنرانی رادیو تلویزیون یا یک محتوای صوتی چیست؟ (1 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام گزینه اشاره دارد؟ (1 نمره)
دریافت سوال 39



تایید

کدام گزینه از معایب آموزش مجازی نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام‌یک از موارد زیر از فواید آموزش مجازی است؟ (1 نمره)



تایید

...... معرف تمام جریان‌هایی است که به‌وسیله‌ی آن‌ها یک اندیشه می‌تواند اندیشه دیگری را تحت تأثیر قرار دهد. (1 نمره)



تایید

در فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ ایرانیان چگونه معرفی شدند؟ (1 نمره)



تایید

کدام‌یک از گزینه‌های زیر، جزء حقوق رسانه‌ای افراد نيست؟ (1 نمره)



تایید

ورود ابزارهای رسانه‌ای به زندگی روزمره موجب تغییر چه چیزی شده است؟ (1 نمره)



تایید

کودکان از طریق پیام‌های تصویری افراد چاق را چگونه می‌شناسند؟ (1 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای مربوط می شود؟ (1 نمره)
دریافت سوال 38



تایید

کدام‌یک از موارد زیر از فنون اقناع نیست؟ (1 نمره)



تایید

وقتی در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود است و موجب سردرگمی افراد می شود به این پدیده .... می گویند. (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی که رسانه بخواهد تفسیر و تحلیل خود را از واقعیت موردنظر به ذهن مخاطب ارسال کند، چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

در حراج، قرعه‌کشی، هدیه‌ی رایگان، از کدام فن اقناع استفاده می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه از تأثیرات تبلیغات است؟ (1 نمره)



تایید

گستردگی رسانه‌ها و دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای در عصر حاضر، شناخت حقوق متقابل رسانه‌ها، مخاطبان و دولت‌ها را به امری ...... تبدیل کرده است. (1 نمره)



تایید

اگر رسانه‌ای در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اسرار بورزد و در طول زمان آن را تکرار کند به آن..... می‌گویند. (1 نمره)



تایید

.......... پیام‌های پنهان و غیرمستقیمی است که تولیدکننده در تولید رسانه جا کرده است. (1 نمره)



تایید

به محتوای مدنظر فرستنده که قصد دارد به مخاطب انتقال دهد ...... می‌گویند. (1 نمره)



تایید

پر رنگ نمودن برخی مسائل حاشیه ای راهپیمایی اربعین توسط رسانه‌های خارجی را چه می نامیم؟ (1 نمره)



تایید

زنان در مقابله با فشارهای اجتماعی چه‌کارهایی انجام می‌دهند؟ (1 نمره)



تایید

وقتی روی قوطی محصول ماده غذایی اجزا و عناصر سازنده و میزان دقیق کالری و درصد آنها مشخص شده است از کدام نوع فن اقناع استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

کدام‌یک از گزینه‌های زیر جزء اولویت‌های مهم در استفاده روزانه از زمان و رسانه است؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از فنون اقناع نیست. (1 نمره)



تایید

رفتارها و عملکردهای درست ما باعث ساخته‌شدن ...................... در ذهن افراد می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

لایه‌ای که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی فرهنگی و عوامل بیرونی است..... می‌گویند. (1 نمره)



تایید

رسانه، پیوندهای جامعه ...... را تضعیف و افراد را در مقابل چه چیزی آسیب‌پذیر می‌کند؟ (1 نمره)



تایید

اخبار و اطلاعاتی که با ظاهر فریبنده، محتوای سطحی دارند و ارزش چندانی ندارند .... گفته می شود. (1 نمره)



تایید

دلیل نام‌گذاری فن واگن چیست؟ (1 نمره)



تایید