زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

هنرستان کار و دانش فرزانگان دولاب

پایه : یازدهم

امتحانات خرداد ماه 1400

 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

در جای خالی کلمه مناسب بنویسید 

الف)عنصر............. در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد .

ب).......... در ذهن مخاطب هدف اصلی رسانه در انگاره سازی است.

ج)- ورود ابزارهای رسانه ای به زندگی روز مره موجب .............شده است.

د)......... درصد علت تصادفات جاده ای در ایران به علت استفاده از تلفن همراه است . (2 نمره)



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر( کپی رایت )توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

-"مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست، انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از گزینه ای زیر،جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

پیام های رسانه ای که توسط تعداد کمی از افراد ساخته می شود برای بقیه افراد یک پیام عادی تلقی می شود. (0.5 نمره)



تایید

هدف تولیدکنندگان رسانه، مصرف کننده ای منفعل، ساده و خام برای پیام های رسانه ای آنهاست. (0.5 نمره)



تایید

از مزایا و چالش های سواد رسانه ها هر کدام دو مورد بنویسید. (1 نمره)



تایید

 فرا متن را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

اگر آب معدنی با نام تجاری الموت به کشورهای دیگر صادر شود یادآوری کلمۀ موت به معنای مرگ است. در این تبلیغ به کدام لایه (متن-زیرمتن-فرامتن ) توجه نشده است؟ (0.5 نمره)



تایید

پنج گانه سواد رسانه ای را نام ببرید. (1.25 نمره)



تایید

منظور از بازنمایی چیست؟ (1.25 نمره)



تایید

مُد چیست؟ (1 نمره)



تایید

منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست؟ (2 نمره)



تایید

کلیشه چیست؟ (1 نمره)



تایید

با ذکر کلیشه های زیر چه مفاهیمی در ذهن شما تداعی می شود؟

الف)لوازم صوتی و تصویری ژاپنی:

ب)خودرو های سواری آلمانی:

ج)اجناس چینی: (1.5 نمره)



تایید

یک نمونه مثبت از کلیشه سازی را بررسی کنید؟ (1.5 نمره)



تایید

منظور از اقناع چیست؟ (1 نمره)



تایید

جاهای خالی در عبارات زیر را که در رابطه با مهندسی پیام است، با کلمات مناسب پُر کنید ؟



الف- تولیدکنندگان پیام های رسانه ای با توجّه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه، ............ برای انتقال پیام انتخاب می کنند .



ب-انتشار متن های طولانی در ................... جالب نیست.



ج- ............. جای سخنرانی کردن نیست .

د-برای اطّلاع از آخرین اخبار، .......... یا .......... از کتاب مناسب تر است (2.5 نمره)



تایید