زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون سواد رسانه به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

رژیم مصرف پیام های رسانه ای بر چه اساسی برنامه ریزی شده است؟ (1 نمره)



تایید

علل استفاده از کلیشه خوب برای تبلیغات چیست؟ (1 نمره)



تایید

الگوهای فرهنگی  که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته میشود و دوره کوتاهی است و سپس فراموش میشود را ............ گویند. (1 نمره)



تایید

سوره نور ( ای کسانی که ایمان آوردید در خانه های غیر از خانه های خود وارد نشوید تا اجازه بگیرید و بر اهل آن خانه سلام کنید). این سوره مربوط به  (1 نمره)



تایید

به تکنیک هایی که بنگاه های خبری برای انتخاب ، تنظیم و چینش خبرها استفاده میکنند ........... گویند. (1 نمره)



تایید

آیا رسانه ها بی طرف هستند؟ (1 نمره)



تایید

امروزه پر کاربردترین روش انتقال پیام چیست؟ (1 نمره)



تایید

پیامهایی که ظاهری فریبنده و جذاب دارند ولی محتوایی سطحی و تو خالی دارند و علی رغم سر گرم کنندگی ارزش چندانی ندارند را اطلاعات ...........گویند.  . (1 نمره)



تایید

کدامیک جزوه کاربرد پر مصرف ترین رسانه نیست. (1 نمره)



تایید

کدام یک جزوه مؤلفه هاى سبك زندگی به شمار نمی رود. (1 نمره)



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد جزوه کدام مفاهیم رسانه است؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک جزوه قالب های بده و بستان پیام نیست؟ (1 نمره)



تایید

ویژگی های مشترک همه متون رسانه ای ........... و ............ پیام است. (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالیکه موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند را ................ گویند. (1 نمره)



تایید

علت استفاده از کلیشه خوب برای تبلیغات چیست؟ (1 نمره)



تایید

با این کلمات جملات زیر را کامل کنید.

(سینما / قالب مناسبی / شبکه های اجتماعی  / چاپی / رادیو و تلویزیون)

۱-در رسانه های ............ امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد.

۲- .......... جای سخنرانی کردن نیست.

۳- برای اطلاع از آخرین اخبار ......... و ............... از کتاب بهتر است.

۴- انتشار متن های طولانی در ............. جالب نیست.

۵- تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و امکانات محدودیتهای هر رسانه ..............  برای انتقال پیام انتخاب میکنند. (5 نمره)



تایید