زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

به نام خدا

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



تایید دوربین
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

............ به ما کمک می کند تا در برابر حجم انبوه اطلاعات پیام های درست و نادرست را تشخیص دهیم (1 نمره)



تایید

...........تولید کننده پیام در انتخاب کلمات، تصاویر و صداها و همه ابزارها دخالت دارد که برای انتقال یک پیام رسانه ای به کار می رود (1 نمره)



تایید

آیا اخلاق رسانه ای در همه جوامع یکسان است (1 نمره)



تایید

مهمترین تفاوت شکل اولیه مخاطب با معادل امروزی رسانه در چیست (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت‌های یک پیام چه معنی دارد (1 نمره)



تایید

در جوامع امروزی مردم بدون استفاده از آن نمی توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند (1 نمره)



تایید

استفاده بیش از سه ساعت پشت سرهم و بدون داشتن هدف خاص (1 نمره)



تایید

در این مرحله فرد به جستجوی اطلاعاتی می پردازد که تصمیم او را تایید و تقویت می‌کند (1 نمره)



تایید

این اخبار برخلاف ظاهر فریبنده و جذابشان محتوای سطحی و توخالی دارند (1 نمره)



تایید

در این رسانه یک فرستنده پیام و یک گیرنده پیام وجود دارد (1 نمره)



تایید

با ظهور اینترنت دنیای جدید پدیدار شد که آن را .........نامیدند (1 نمره)



تایید

استفاده از رسانه باید به صورت .............باشد برای اینکه رسانه ها وسیله رشد و اعتلای ما می باشند نه مانع شکوفایی استعداد ها (1 نمره)



تایید

........ شامل تمام جنبه های انتخاب و نگه داشتن و کنترل پیام است (1 نمره)



تایید

مخاطبان به چه وسیله ای می توانند در تمام رده های سنی از محتوای اینترنتی منابع مورد استفاده خود را انتخاب کنند (1 نمره)



تایید

زمانی که در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود است و باعث اضطراب و سردرگمی افراد می‌شود (1 نمره)



تایید

الگوهای فرهنگی است که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته میشود (1 نمره)



تایید

این مخاطب کسی است که میداند می خواهد و می تواند به شکل مناسب از رسانه بهره برداری کند (1 نمره)



تایید

سرریز شدن اطلاعات را شرح دهید  (1 نمره)



تایید

کدام گزینه از  سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب نمی باشد (1 نمره)



تایید

اخلاق رسانه ای چه ویژگی دارد (1 نمره)



تایید

در این مرحله نگرش مثبت یا منفی نسبت به نواوری و خدمات جدید در ذهن فرد شکل می‌گیرد و به پذیرش آن روی می آورد (1 نمره)



تایید