زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر وسواد رسانه ای ترم دوم دبیرستان دخترانه سما به صورت دیجی فرم

با دقت و متکی بر معلومات خود به سوالات پاسخ دهید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کدام موارد از مهم ترین مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها غلط است. (0.5 نمره)



تایید

تصویر زیر را شرح دهید. (0.5 نمره)
دریافت سوال 26



تایید

در حوزه تاثیر رسانه بر مخاطب کدام دیدگاه مخاطب فعال است ؟ (0.5 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیکر پیام ها در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده  از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت  جلوه کند ؛ چه نام دارد ؟ (0.5 نمره)



تایید

ما در بهرمندی از یک رسانه دوئل می کنیم یعنی چه ؟ (1 نمره)



تایید

کدام عبارت در مورد معایب آموزش مجازی نادرست است . (0.5 نمره)



تایید

راز و شاخص خلاقیت و هنرمندی هر رسانه ویا فرستنده پیام در چه چیزی نهفته است ؟ (0.5 نمره)



تایید

در رژیم مصرف رسانه ای باید چگونه عمل کرد؟ (1 نمره)



تایید

شرایط اعتیاد به اینترنت یعنی چه ؟ (1 نمره)



تایید

سرریز اطلاعات را شرح دهید. (1 نمره)



تایید

آرمان ها درباره زیبایی بر اساس ......ساخته میشود . (0.5 نمره)



تایید

این تصویر بیان گر چیست ؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

هرگاه رسانه ای در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزدو در طول زمان و اشکال مختلف تکرار نماید آنرا به ....... تبدیل کرده است. (0.5 نمره)



تایید

در گذشته برای رسانه ها ......اطلاعات مهمتر از ........ آن تلقی میشد. (0.5 نمره)



تایید

این تصویر بیانگر چیست ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

گستردگی رسانه ها و دامنه فعالیت های رسانه ای در عصر حاضر چه چیزی را بصورت امری ضروری تبدیل کرده است ؟ (1 نمره)



تایید

این تصویر بیان گر چیست ؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 21



تایید

روشی قدرتمند است که برای قانع کردن مخاطب بشمار میرود که پیام را با احساس خوب و مفرح در ذهن او تداعی میکند (0.5 نمره)



تایید

در دروازه بانی خبر مرحله دوم چیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

پیام هایی که ظاهری فریبنده ولی محتوایی سطحی و توخالی دارند ؛جزو کدام مورد محسوب میشود؟ (0.5 نمره)



تایید

از ویژگی هایی که مخاطب فعال یا منفعل را مشخص می کند کدام مورد نیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

فناوری های ارتباطی برکدام محدودیت ها غلبه کرده است ؟ (0.5 نمره)



تایید

چرا رژیم مصرف رسانه ای سخت تر از رژیم مصرف غذایی است ؟ (1.5 نمره)



تایید

تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به چه چیزی قالب انتقال پیام خود را انتخاب می کنند. (0.5 نمره)



تایید

درشبکه های اجتماعی؛مجموع تصویر متحرک؛نوشته و نظرات کاربران که ارسال کرده اند ؛.......... را تشکیل می دهد. (0.5 نمره)



تایید

هرکسی برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها برچه اساس عمل میکند؟ (0.5 نمره)



تایید

.........فراتر از ساختاررسانه و خارج از خواست و اراده تولید کننده و مصرف کننده پیام است. (0.5 نمره)



تایید

در کدام مرحله مقاومت مخاطب در برابر نوآوری تغییر؛نگرش مثبت یا منفی نسبت به فناوری و خدمات جدید در ذهن فرد شکل می گیرد. (0.5 نمره)



تایید

چرا تدوین اصول کلی اخلاق رسانه ای در هر فرهنک و جامعه تعریف و محدودیت خاص خود را دارد. (1 نمره)



تایید

برای تحلیل آینده ............ ضروری است. (0.5 نمره)



تایید

در مورد اخلاق رسانه ای کدام عبارت صحیح است  (0.5 نمره)



تایید