زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و رسانه پایه دهم انسانی به صورت دیجی فرم

آرزوی سلامتی شما عزیزان رو دارم.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۶. استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها ،در حالیکه موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه ،کوچک و کم اهمیت جلوه کند ..........نام دارد. (1 نمره)



تایید

۷. کدام یک از موارد زیر از فایده های شبکه های اجتماعی بومی محسوب نمی شود. (1 نمره)



تایید

۱۱. اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم و به آنچه جذاب تر و قانع کننده تر است وابسته شویم ،به آن ............ می گویند . (1 نمره)



تایید

۹. کدام یک از موارد زیر از علت های برداشت متفاوت مخاطب از متن تولید شده رسانه ها نیست ؟ (1 نمره)



تایید

۵. ورود ابزار رسانه ای به زندگی روزمره موجب ........شده است. (1 نمره)



تایید

۲. اگر رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشکال مختلف آن را تکرار کنند ،می توانند آن بازنمایی را به ............ تبدیل کنند. (1 نمره)



تایید

۱۲. یکی دیگر از راه های اثرگذاری رسانه ها بر سبک زندگی ،............ از طریق افراد مشهور است. (1 نمره)



تایید

۳. به لایه بالایی که خارج از,متن و درون پیام است و شامل اوضاع محیطی ،فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام است..........می گویند. (1 نمره)



تایید

۸. کدامیک از موارد زیر از روش های تطمیع محسوب نمی شود. (1 نمره)



تایید

۴. کدام یک از موارد زیر از فنون اقناع توسط رسانه ها نمی باشد. (1 نمره)



تایید

۱.  ........... باعث می شود گیرنده پیام به صورت ناخودآگاه به تعمیم دست بزند. (1 نمره)



تایید

۱۰. ابزاری که پیام را به سرعت ، آسانی ، هزینه کم به تعداد انبوه ،گوناگون و غیر قابل کنترلی از مخاطبان منتقل می کند را رسانه ........ گویند.  (1 نمره)



تایید