زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان سواد رسانه‌ای (شهریور) به صورت دیجی فرم

✅ امتحان سواد رسانه‌ای (شهریور)

❗️سوالات 4گزینه‌ای، پاسخ کوتاه و تشریحی

❗️مدت زمان امتحان : 60 دقیقه

🔘پنج شنبه رأس ساعت امتحان (9:30 صبح)، لینک آزمون داخل گروه قرار داده می‌شود.

🔘پس از ورود به لینک آزمون، مشخصات خود را وارد کرده و گزینه شروع یا Start Quiz را انتخاب کنید.

🔘همچنین پس از اتمام آزمون، حتما گزینه پایان یا Submit را انتخاب کنید تا آزمون شما ثبت شود.

🔘نکات قابل توجه:

❗به هر سوال فقط یکبار می‌توانید پاسخ دهید و امکان بازگشت وجود ندارد، پس دقت کنید.

❗پاسخ سوالات حتما نباید مانند متن کتاب باشد اما باید با متن کتاب همخوانی داشته باشد.

❗️مراقب باشید به هیچ وجه در حین آزمون از گزینه نهایی شدن استفاده نکنید.
امتحان مجدد گرفته نمی‌شود.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

آرفید (RFID) چه کاربردهایی دارد؟ (0.75 نمره)



تایید

دو شیوه‌ای که برای وسوسه مخاطب منفعل استفاده می شود را نام برده و توضیح دهید. (0.5 نمره)



تایید

مُد ها چگونه الگوهایی هستند؟ (0.5 نمره)



تایید

جاهای خالی را به ترتیب تکمیل نمایید.با ظهور .......... ، استفاده از شیوه های اقناعی به طرز چشمگیری تغییر یافت.هر پیام رسانه‌ای دارای .......... می باشد........... ، بخش زیادی از برنامه های تلویزیونی را تشکیل می دهند. (0.5 نمره)



تایید

رسانه با توجه به چه چیزی به تولید پیام می پردازد؟ (0.5 نمره)



تایید

رسانه فردی چیست؟
رسانه جمعی چیست؟
پاسخ ها جدا ، همراه با مثال
(1 نمره)



تایید

هدف سواد رسانه‌ای چیست؟ (0.75 نمره)



تایید

رژیم مصرف رسانه‌ای را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

فن (تکرار) موجب چه چیزی می شود؟ (0.75 نمره)



تایید

علت دشواری مخاطب شناسی چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

جاهای خالی را به ترتیب تکمیل نمایید.از بخش های مختلف یک پیام ، بخش .......... نیاز به رمزگشایی دارد.یک شعر احساسی که به نشانه جنبش اعتراضی است ، مربوط به بخش .......... پیام می باشد.در حوزه تولیدات رسانه‌ای ، بخش .......... فراتر از خواست و اراده و اختیار تولیدکننده‌ی پیام می باشد. (0.5 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی عبارات زیر را به ترتیب مشخص نمایید.
رسانه ها تاثیری بر ما ندارند.
عمل و رفتار خبرگزاری ها همراه با جهت گیری می باشد.
رعایت ارزش های اخلاقی برای رسانه های جمعی و افراد ضرورت دارد.
(0.5 نمره)



تایید

اخلاق رسانه‌ای چگونه امری است؟ (0.5 نمره)



تایید

جاهای خالی را به ترتیب تکمیل نمایید.
.......... از مزایای رسانه نمی باشد.
.......... جزء رسانه ها نمی باشد.
(0.5 نمره)



تایید

گزینه درست را پیدا کنید.
گزاره اخلاقی ( ترغیب به خیر و خوبی و بازداری از شر و بدی) بر عهده چه گروهی می باشد؟
با ظهور رسانه های دوسویه (تعاملی) ، مفهوم خطی فرستنده-گیرنده به مفهوم .......... تبدیل شده است.

(0.5 نمره)



تایید

چرا شخصیت های واقعی با شخصیت های رسانه‌ای متفاوت هستند؟ (0.75 نمره)



تایید

دروازه بانی چه نوع فرایندی می باشد؟ (0.75 نمره)



تایید

تطمیع را توضیح دهید. (0.75 نمره)



تایید

سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب را نام ببرید. (0.75 نمره)



تایید

فن ارابه یا واگن را توضیح داده و علت نامگذاری این فن به (ارابه) را بنویسید. (1 نمره)



تایید

بازنمایی به چه معناست؟ (0.5 نمره)



تایید

چه چیزی در عصر حاضر ، شناخت حقوق متقابل رسانه ها ، مخاطبان و دولت ها را به امری ضروری تبدیل کرده است؟ (0.5 نمره)



تایید

اکثر پیام های رسانه‌ای برای کسب چه چیزهایی ساخته و فرستاده می شوند؟ (0.75 نمره)



تایید

کلیشه سازی چه نوع بازنمایی است؟ (0.75 نمره)



تایید

رسانه چند نوع مخاطب دارد؟نام ببرید. (0.5 نمره)



تایید

اهداف افرادی که بازنمایی انجام می دهند چیست؟ (0.5 نمره)



تایید

تفاوت مخاطب فعال و منفعل را بنویسید. (0.75 نمره)



تایید

اعتقاد بیشتر صاحب نظران حوزه رسانه در مورد اخلاق رسانه‌ای چیست؟ (0.75 نمره)



تایید

(متن) را همراه با مثال توضیح دهید. (0.75 نمره)



تایید

پنج‌گانه سواد رسانه‌ای را نام برده و یکی را به دلخواه توضیح دهید. (1 نمره)



تایید