زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون عربی یازدهم تجربی به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز  با نام خدا شروع کنید و آرامش خاطر داشته باشید 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1 : عَیّنِ الصّحیح( اِن تَقرَأ اِنشاءَ کَ أمام الزُّمَلاءِ فَسوفَ یَتَنَبَّهُ زمیلُکَ المُشاغبُ)(ترجمه درست رامشخص کن)
 □ 1_زمانی که انشایت رادرمیان همکلاسیهایت بخوانی,همکلاسی اخلالگرت آگاه می شود
 □ 2_اگرانشای خودرادرمقابل همکلاسیها بخوانی,همکلاسی شلوغ کننده ات آگاه خواهدشد
 □ 3_چنانچه انشایت رادرمقابل دوستانت بخوانی,همکلاسی اخلالگرت راآگاه خواهی کرد
 □ 4_اگرانشایت راپیش همکلاسیها می خواندی,همکلاسی شلوغ کننده ات آگاه می شد 
2_عَیّنِ الخَطَأ(ترجمه. غلط رامشخص کن)
 □ 1_لِلطّالب فی مَحضرِالمعلم آدابٌ:دانش آموزدرحضورمعلم آدابی دارد
 □ 2_أهمُّهاأن لایعصِیَ أوامِرَهُ فِی الصّف:ازمواردمهم آن این است که ازدستورات اودرکلاس سرپیچی نکند.
 □ 3_عَدَمُ النّومِ فِی الصَّفِّ عندما یُدَرِّسُ المعلم:وقتی معلم درس می دهد,درکلاس نخوابد.
 □ 4_اَلاِجتِنابُ عن کلامٍ فیه اِساءةٌ لِلأدب:ازسخنی که درآن بی ادبی است دوری کند 
3_عَیّن الصّحیح(ترجمه صحیح رامشخص کن)
 □ 1_کانَ بینَهم طالبٌ مُشاغِبٌ قلیلُ الأدب:درمیان آنهادانش آموزی هست که اخلالگر وبی ادب است
 □ 2_یَضُرُّ زُمَلاءَهُ بسوء سلوکه:بابدرفتاریش درکلاس به همکلاسیهایش ضرر می زد
 □ 3_فَجأةً یَهمِسُ الی الّذی یجلسُ جَنبهُ:به یکباره باکسی که پشت سرش می نشیند پچ پچ می کرد
 □ 4_فی الحصّة الأولی کانَ الطّلابُ یَستَمِعونَ بِالکلام:درابتدای زنگ دانش آموزان به سخن گوش میدادند 
4_ماتُقَدِّموا لِأنفُسِکم مِن خیرٍ تَجِدوهُ عند اللّه
 □ 1_هرکارخیری راکه برای خودتان پیش فرستادید,نزد خداوندمی یابید .
□ 2_هرچه ازخیروخوبی پیش می فرستید,نزدخدایافته خواهدشد.
 □ 3_برای خودتان کارخیرپیش بفرستید تاآن رانزدخداوندبیابید.
 □ 4_هرچه ازخوبی برای خودتان پیش بفرستید,آن رانزدخداوند می یابید
 5_عَیّن ما الشَّرطیّة(مای شرط. رامشخص کن)
 □ 1_ماعَمِلتَ یَعلَمهُ اللّهُ
 □ 2_ماأُحِبُّ أن یُشاهِدَنی المعلِّمُ
 □ 3_أَظهِرماتُحِبُّ مِنَ الخَیرات
 □ 4_أیُّهَا العَدُوُّ ماهذِهِ الجَرائِمُ
 6_عَیّنِ المناسبَ لِلفِراغ (.........یَجتَهِد فی طَلَبِ آمالِهِ یَصِل اِلَیها(کلمه مناسب رابرای جای خالی مشخص کن)
 □ 1_مَن 
□ 2_قَد
 □ 3_کانَ 
□ 4_اَلَّذی
7_مَیِّز جوابَ الشَّرط(جواب شرط رامشخص کن) مَن عَمِلَ مِنکم سوءً بِجهالَةٍ ثُمَّ تابَ مِن بعدِهِ وأَصلَحَ فِاِنَّهُ غَفورٌ رحیمٌ
 □ 1_عَمِلَ 
□ 2_تابَ
 □ 3_أصلَحَ 
□ 4_اِنَّهُ غَفورٌ رحیمٌ 
8_عَیِّن عبارَةً لَيسَت شَرطیَّةً(مشخص کن عبارتی راکه أُسلوب شرط نیست) □ 1_مَن سَأَلَ فی صِغَرِهِ أجابَ فی کِبَرِهِ □ 2_اِذا مَلَکَ الأراذِلُ هَلَکَ الأفاضِلُ
 □ 3_ماقَسَّمَ اللّهُ لِلعبادِ شَیئاً أفضلَ مِنَ العقل 
□ 4_اِن تَقرَأ اِنشاءَ کَ فَسوفَ یَتَنَبَّهُ زمیلُکَ یِتَت 
9_عَیِّن فعلَ الشَّرطِ لا تَتَغَیَّرُ علامةُ آخِرِهِ(مشخص کن فعل شرطی راکه حرکت حرف آخرش تغییر نمی کند) 
□ 1_ماتَزرَع فِی الدُّنیاتَحصُد فِی الآخِرَة □ 2_اِن تُطالِع دروسکَ جَیِّداً تَنجَح فِی الاِمتحان
 □ 3_مَن فَکَّرقبلَ الکلام قَلّ خَطَؤُهُ 
□ 4_مَن یُحاوِل کَثیراً یَصِل اِلی أهدافِهِ 
10_عَیِنِ الصّحیح(مورد درست راانتخاب کن)
 □ 1_أَموات,مفردهُ مَوت
 □ 2_دَنا مترادفه قَرُبَ
 □ 3_ذُنوب,مفردُهُ ذَنَب
 □ 4_تارَةً مترادفُُُهُُ فَجأَةً 
11_عَيِّنِ الصّحيح(ترجمه درست رامشخص کن)
 □ 1_أُولئِکَ مُستَمِعونَ:آن شنونده گان □ 2_هؤُلاءِ ناجِحاتٌ:اینها موفق هستند
 □ 3_هذانِ المُکَیَّفان:اینها دو کولرهستند
 □ 4_هؤُلاء الجُنودُ:اینها سربازهستند 12_سُمِّیَت سورةُ الحُجراتِ بسورةِ الأخلاقِ بِسبب وُجودِ الآيَتَينِ فيها 
□ 1_سوره حجرات راسوره اخلاق می نامند به دلیل آیاتی که درآن وجوددارد □ 2_سوره حجرات راسوره اخلاق نامیده اند به سبب وجوددوآیه درآن
 □ 3_سوره حجرات به خاطروجوددوآیه درآن سوره اخلاق نامیده شده است
 □ 4_سوره حجرات به سبب آیاتی که درآن وجودداردسوره اخلاق نامیده شده است 
13_عَیّنِ الصّحیح(ترجمه صحیح رامشخص کن)
 □ 1_آسیاأکبرُ قارّاتِ العالَم: آسیابزرگترین قاره درجهان است
 □ 2_جَبَلُ دماوند أعلی جَبَلٍٍ فی ایران:کوه دماوند بلندترین قله های ایران است
 □ 3_أفضلُ النّاسِ أنفعُهم لِلنّاس:برترین مردم کسی است که به مردم سود می رساند
 □ 4_زَمیلی کانَ مِن أفضلِ التُّجّار:همکارم ازبرترین تاجران بود 
14_عَیّنِ الخَطَأ(گزینه غلط رامشخص کن)
 □ 1_تَسمیةُ النّاسِ بِالأسماء القبیحة:السُّخریة 
□ 2_اِتّهامُ شخصٍ لِشخصٍ بدون دلیلٍ منطقیٍّ:سوءُ الظّن 
□ 3_ذکرُ عیوبِ النّاس بکلامٍ خَفیٍّ:العُجب
 □ 4_المُحاولة لِکشفِ أسرارالنّاس:التٌَجَسُّس 
15_عَيّنِ الخَطَأ في جمعِ الأسماء(گزینه غلط رادرجمع اسمها مشخص کن)
 □ 1_أعظَم:عُظَماء
 □ 2_مشهور:مشاهیر
 □ 3_مَنظَرَة:مَناظِر
 □ 4_أفضل:أفاضِل 
16_عَيّن كَلَمةً لَيسَت اسم التفضيل(مشخص کن کلمه ای راکه اسم تفضیل نیست) 
□ 1_أحَبّ
 □ 2_أحسَن
 □ 3_أقوی
 □ 4_أصفَر
 17_عَیِّنِ الخَطَأ حولَ عبارة(مَقبَرَة وادِ السّلام فِی النَّجَفِ الأشرَفِ مِن أکبَرِ المَقابِرِ فِی العالَم)(مشخص کن گزینه غلط را پیرامون این جمله) 
□ 1_الأشرَف:اسم تفضیل_صفت 
□ 2_أکبَر:اسم تفضیل_مجروربه حرف جر 
3_المَقابِر:اسم مکان_مضافٌ الیه 
□ 4_العالَم:اسم فاعل_مجروربه حرف جر 
18_حَضَرَ عددٌ کثیرٌ مِنَ.........فِی المَلعَبِ لمُشاهَدَةِ المُباراة بينَ هذَينِ الفَريقَينِ 
□ 1_الأفراسِ
 □ 2_المُتَفَرّجینَ 
□ 3_السِّیاجِ
 □ 4_العُمَلاءِ 
19_قَد یَبلُغُ ارتفاعُ بعضِ هذِهِ الأشجارِ أکثَرَ مِن مِائَتَی مترٍ 
□ 1_ارتفاع برخی ازاین درختان گاهی بیش ازصدمتراست
 □ 2_بلندی این درختان به بیشترازدویست متررسیده است 
□ 3_شایدارتفاع برخی درختان به بیشترازصدهامتربرسد
 □ 4_گاهی ارتفاع بعضی ازاین درختان به بیشترازدویست متر می رسد 
19_عیّنِ الخَطَأ(ترجمه اشتباه رامشخص کن)
 □ 1_أرسَلنا اِلی فرعونَ رَسولاً :پیامبررابه سوی فرعون فرستادیم
 □ 2_هذانِ الفَریقانِ تَعادَلامَرَّةً ثانیةًً بلا هدفٍ:این دوتیم دوباره بدون هیچ گلی مساوی شدند
 □ 3_عَصَی الفرعَونُ الرَّسولَ :فرعون ازآن پیامبر نافرمانی وسرپیچی کرد 
□ 4_شهرُ رَمضان خَیرٌ مِن ألفِ شَهرٍ:ماه رمضان ازهزارماه بهتراست
20_عَیِّن اسم النَّکَرَة(اسم نکره رامشخص کن) 
□ 1_سعیدٌ
 □ 2_کوروش 
□ 3_اللّه 
□ 4_سُیّاحٌ
(0.5 نمره)



تایید