زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ایی دهم انسانی خرداد 1400 به صورت دیجی فرم

دانش آموز عزیز سلام  - نکات مهم 
با آرزوی موفقیت شما در این آزمون خواهشمند است به نکات زیر توجه فرمائید .
1 - ابتدا نام و نام خانوادگی و شماره ملی خود را مطابق آنچه در شناسنامه شما نوشته شده است بنویسید . 
2 - این آزمون 40 سوال  و  جمعا 20 نمره دارد  مدت زمان آن  40 دقیقه است  . 
3- به زمان آزمون توجه داشته باشید و آن را مدیریت کنید تا با کمبود وقت مواجه نشوید . 
4 - پس از پا سخ به هر سوال امکان مشاهده دوباره سوال و تغییر پاسخ وجود دارد .
5 - آزمون نمره منفی ندارد . 
6 -  لطفا در زمان پاسخگویی به سوالات از پیام رسان ها و اپلیکشن های دیگر استفاده نکنید .
7 -  اگر دانش آموز بیش تر از یک بار در امتحان شرکت کند تخلف محسوب می شود . تخلفات دانش آموز توسط سیستم ثبت می شود .
8 - شماره موبایلی که با آن به سوالات پاسخ می دهید در سامانه ثبت می شود و کسانی که با نام های دیگر از طریق شماره دیگری وارد می شوند متخلف شناخته می شوند .

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را  بنویسید .  *



تایید

کد ملی خود را بنویسید .  *



تایید

1 - در کدامیک از گزینه هاي زیر    RFID   مورد استفاده قرار می گیرد ؟    (0.5 نمره)



تایید

2 - مخاطبی که قدرت تفکر و تامل ندارد و تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرد، ، چه نام دارد؟  (0.5 نمره)



تایید

3 - کدامیک از موارد زیر جزو عناصر پنج گانه پیام نیست؟  (0.5 نمره)



تایید

4 - به بخش هایی از پیام که تحت تاثیر شرایط اقتصادي ، اجتماعی ، جغرافیایی و سیاسی قرار می گیرد ، ..... گویند.  (0.5 نمره)



تایید

5 - لایه میانی که داراي پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه اي و محصول ملموس آن است را ........ گویند .   (0.5 نمره)



تایید

6 - تولید کنندگان پیام هاي رسانه اي با توجه به پیام مورد نظر ، امکانات و محدودیت هر رسانه ، قالب " مناسبی را براي انتقال پیام انتخاب می کنند" ، این عبارت مربوط به کدام یک ازگزینه هاي زیر می باشد.  (0.5 نمره)



تایید

7 - به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوي فرستنده ارسال می شود و معناي جدیدي به خود می گیرد ................. گویند.  (0.5 نمره)



تایید

8 - اگر در زمینه اي بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد ، با چه پدیده اي مواجه شده ایم ؟    (0.5 نمره)



تایید

9 - چرا  پرداختن به سواد رسانه اي از نظر خانواده ها و فرزندان حائز اهمیت است ؟ زیرا  آنها نیازمند سواد رسانه اي هستند تا قادر باشند :  (0.5 نمره)



تایید

10 - کدام مورد از عناصر سواد رسانه اي نیست ؟   (0.5 نمره)



تایید

11 - کدام یک از ترفندهاي رسانه اي نیست ؟           (0.5 نمره)



تایید

12 - علت های برداشت متفاوت مخاطب از متن تولید شده ی رسانه ها چیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

13 - حراج ، تخفیف ، قرعه کشی  ، هدیه ، رایگان  ، یکی بخر چند تا ببر از مهمترین روش های .......... می باشد .  (0.5 نمره)



تایید

14 -  نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را چه می نامند ؟  (0.5 نمره)



تایید

15 - کدام مورد از چالش های رسانه نیست ؟  (0.5 نمره)



تایید

16 - کدام عنصر در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد ؟  (0.5 نمره)



تایید

17 - فناوری های نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان و هزینه پیام های تولیدی را به صورت جهانی انتشار می دهند ، این امر ...................نام دارد.  (0.5 نمره)



تایید

18  - دلیل تفاوت مخاطبان با یکدیگر چیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

19 - مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدامیک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟    (0.5 نمره)



تایید

20 -  " مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند "  به کدامیک از حقوق مخاطب مربوط می شود ؟          (0.5 نمره)



تایید

21 - کدامیک از گزینه های زیر، جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟    (0.5 نمره)



تایید

22 - انتشار متن های طولانی در ................. جالب نیست و در رسانه های ................. امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

23 - پژوهشگران حوزه ی تلفن همراه ، فرهنگ جدید را چه می نامند ؟ (0.5 نمره)



تایید

24 - کدام یک در مورد فضای مجازی نادرست است ؟  (0.5 نمره)



تایید

25 - کدام مورد جزء پنجگانه سواد رسانه ایی نیست ؟  (0.5 نمره)



تایید

26 - اخبار به ظاهر فریبنده ، جذاب  و سرگرم کننده که اطلاعات  ارزشمندی به ما اضافه نمی کنند چه نام دارد ؟  (0.5 نمره)



تایید

27 - کدام مورد از مصادیق بی اخلاقی در فضای رسانه ای نیست ؟  (0.5 نمره)



تایید

28 - علت اعتیاد رسانه ای چیست ؟  (0.5 نمره)



تایید

29 - کدام مورد از مولفه های سبک زندگی محسوب می شود ؟  (0.5 نمره)



تایید

30 - کدام مورد بیشترین اثر گذاری بر مخاطب و انتقال پیام در زمان کمتر را دارد ؟  (0.5 نمره)



تایید

31 - کدام مورد از دلایل دشواری مخاطب شناسی  است ؟  (0.5 نمره)



تایید

32 -کدام یک از مفاهیم کلیدي سواد رسانه اي است ؟   (0.5 نمره)



تایید

33 - استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند  ............... نامیده می شود .  (0.5 نمره)



تایید

34 - کدام مورد از  دلایل  اقناع  نیست ؟    (0.5 نمره)



تایید

35 - این حدیث امیرالمومنین که می فرمایند  " در مسیر حق از کمی رهروانش احساس تنهایی و وحشت نکنید " به کدام یک از فنون اقناع دلالت دارد ؟  (0.5 نمره)



تایید

36 - تبلیغاتی که عکس از قبل یا بعد از عمل های زیبایی یا لاغری را نمایش می دهند  از فنون اقناع  ................. استفاده می کنند .  (0.5 نمره)



تایید

37 - استفاده از کودکان در تبلیغ پوشاک بچه کدام مورد از فنون اقناع است ؟  (0.5 نمره)



تایید

38 - از موارد پنجگانه سواد رسانه ایی کدام مورد با بقیه متفاوت است ؟  (0.5 نمره)



تایید

39 - باز نمایی اعتیاد در رسانه ها از کدام نوع است ؟ (0.5 نمره)



تایید

40 - کدام مورد از روش های برخورد با رسانه ها است ؟  (0.5 نمره)



تایید