زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون مخلوط ها در زندگی به صورت دیجی فرم

طراح: آموزگار پایه چهارم             دبستان : نصرت              شهرستان خواف            کد پرسنلی: 94028959                    

شماره همراه: 09158306001

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
هدف کلی: آشنایی با مفهوم مخلوط ویژگی های آن



تایید

شواهد وملاک یادگیری: 

انتظار می رود دانش آموز بتواند :

1. با تعریف مخلوط آشنا شود.
2. با انواع مخلوط ها آشنا شود.
3.با مخلوط یکنواخت وغیر یکنواخت آشنا شود .
4. بداند که مخلوط یکنواخت همان محلول است.
5.تفاوت مخلوط یکنواخت وغیریکنواخت را بداند .
6.با راه های جداسازی مخلوط ها آشنا شودوآنها را در زندگی به کار ببرد.



تایید

بافت مسئله :

در یک روز گرم تابستانی فاطمه برای دیدن دوستش ملیکا به خانه آنها رفت > مادر ملیکا برای هر دوی آنها شربت زعفرانی خنک آماده کرده بود . او برای خنک ماندن شربت چند تکه یخ ددر لیوانها ریخت وآنها را روی میز گذاشت وسینی دیگری که در آن یک کاسه شکر ، یک کاسه خاکشیر ویک کاسه خیار رنده شده بود ، روی میز گذاشت وگفت« به سلیقه خودتان هر کدام که دوست دارید به شربت اضافه کنید .»
دریافت سوال 3



تایید

ارائه تکلیف :

1.به نظر شما شربت زعفرانی مخلوط هست یا محلول ؟

2. مواد تشکیل دهنده این شربت چه چیز هایی هستند ؟

3.هنگامی که مادر ملیکا یخ را به شربت اضافه کرد محلول تشکیل شد یا مخلوط ؟

4.بچه ها با اضافه کردن کدام یک از موادکه مادر ملیکا روی میز گذاشته بود .می توانستند یک مخلوط غیر یکنواخت بسازند؟چرا؟

5.ملیکا در شربتش  خیار رنده شده ریخت اما طعم خیار با شربت رادوست نداشت آیا می توانید راهی پیشنهاد کنید تا ملیکا دوباره همان شربت اولیه اش را داشته باشد؟




تایید

شواهد یادگیری :

فرق مخلوط ومحلول را تشخیص داده است؟



تایید

2.مواد تشکیل دهنده شربت را به درستی بیان کرده است؟



تایید

3.برای تبدیل محلول به مخلوط ، ماده را انتخاب کرده است؟



تایید

4.روشی برای جداسازی مخلوط پیشنهاد کرده است؟



تایید

خود سنجی:

از انجام این فعالیت احساس خوش حالی می کنم؛ چون توانستم ...........................................................................................................................................
اشتباه من در این فعالیت .......................................................... بود باید بتوانم..............................................................................................................



تایید

بازخورد توصیفی معلم:

دختر عزیزم از اینکه تلاشت را میبینم بسیار خوشحالم . به تو افتخار میکنم که با پشتکار ومطالعه توانایی پاسخگویی به اکثر سوالات را داشتی .



تایید