زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون دوازدهم به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

درستی یا نادرستی عبارات زیر را مشخص کنید.
الف) درست انجام دادن عمل از لحاظ کمیت را حسن فاعلی می گویند.
ب) اگر عملی به نیت قرب الهی به جا آورده شود دارای حسن فعلی است.
ج) فلسفه نبوت نشان دادن راه درست زندگی است.
د) در علل عرضی هر عامل بطور مستقیم نقش خاصی را برعهده دارد.
(2 نمره)



تایید

الف) انسان ....... به درجاتی از بصیرت می رسد که می‌تواند در شرایط سخت حق را از باطل تشخیص دهد.
ب) ...... ریشه درخت اخلاص و بندگی را می سوزاند و آن را به تدریج از بین می‌برد.
ج) خداوند اینگونه ..... کرده که انسان کارهایش را با اختیار انجام دهد.
د) خداوند متناسب با ..... بشر را راهنمایی و هدایت کرده.
(2 نمره)



تایید

بین گزینه های زیر ارتباط ها را مشخص کنید.
الف) از میوه های درخت اخلاص 
ب) تاثیر روزه در تقویت اخلاص 
ج) تفکر در آیات و نشانه های الهی

۱) افزایش معرفت نسبت به خدا
۲) دریافت پاداش وصف ناشدنی
۳) دوری از گناه و تلاش برای انجام واجبات
۴) راز و نیاز با خداوند و کمک خواستن از او
(2 نمره)



تایید

انسان مومن چگونه عمل می کند با مثال توضیح دهید. هر عمل دارای چند حسن است توضیح دهید. (2 نمره)



تایید

این کلام امام علی ( تمام اخلاص در دوری از گناهان جمع شده است ) بیانگر کدام یک از راه های تقویت اخلاص است. (0.5 نمره)



تایید

با دقت در آیه(ذلک بما قدمت ایدیکم و ان الله لیس بظلام للعبید)به سوالات جواب دهید
الف.کیفر بندگان از سوی خداوند براساس چیست؟
ب.چراانسان مسئول اعمال خویش است؟
(1.5 نمره)



تایید

اختیار چیست و استدلال کنید که منظور از مشهود و غیرقابل انکار کردن آن چیست. (1.5 نمره)



تایید

مخلوقات جهان از چه جهت وابسته به قضای الهی و از چه جهت وابسته به تقدیر الهی هستند. (1.5 نمره)



تایید

مفاهم زیر را توضیح دهید.
الف) قضا 
ب) قدر 
ج) علل طولی 
د) اخلاص 
(2 نمره)



تایید

چرا عده ای می پندارند قضا و قدر الهی با اختیار انسان ناسازگار است زیرا... (0.5 نمره)



تایید