زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای دهم 1400 به صورت دیجی فرم

به نام خدا   سوالات آزمون 19 تا می باشد وزمان شما40 دقیقه است .براتون آرزوی موفقیت دارم.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

3- مهمترین عامل در تولید و طراحی تبلیغات از نظر سواد رسانه ای کدام است؟ (1 نمره)



تایید

5- وقتی روی قوطی محصول ماده غذایی اجزا وعناصر سازنده ومیزان دقیق کالری ودرصد آن ها مشخص شده است از کدام نوع فن اقناع استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

2- در یک پیام رسانه ای اگر مفهوم پنهان باشد وبه کنایه گفته شود آن را ............... می نامند. (1 نمره)



تایید

14- گذاشتن دوربین مخفی در مراکز خصوصی نقض کدام حق مخاطب است؟ (1 نمره)



تایید

18- آرمانها درباره زیبایی براساس ............ ساخته می شود . (1 نمره)



تایید

19- درستی یا نادرستی گزینه های زیر را مشخص کنید. الف- رسانه ها تنها عامل تغییر سبک زندگی محسوب نمی شود.ب- رژیم گرفتن و ورزش نه با هدف سلامتی که با هدف زیبایی انجام میشود و سلامتی فقط به آن مشروعیت می دهد. ج- مد دارای یک دوره ء زمانی طولانی است و هرگز فراموش نمی شود. د- بیشتر پیام های رسانه ای برای کسب قدرت و ثروت ساخته و فرستاده می شود. (2 نمره)



تایید

16- کدام موارد زیر به اخبار واطلاعات زرد موسوم است؟ (1 نمره)



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر ( کپی رایت) توسط افراد٬به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (1 نمره)



تایید

12- مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علایق و سلائق اوست انتخاب کند به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود. (1 نمره)



تایید

7- رفتارها و عملکردهای درست ما باعث ساخته شدن .................. در ذهن افراد می شود. (1 نمره)



تایید

6- در پیام ( یکی بخر چند تا ببر) کدام فن اقناع استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

13- کدام جزء موارد تاثیر گذار رسانه بر زندگی نیست؟ (1 نمره)



تایید

8- فن .............در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

4- ویزگی مشترک همه ی متون رسانه ای .............. و .......... پیام است. (1 نمره)



تایید

10- کدام یک از جملات زیر از صفات مخاطب یا سواد رسانه ای نیست؟ (1 نمره)



تایید

15- کدام یک از گزینه های زیر جزء حقوق رسانه ای افراد نیست . (1 نمره)



تایید

1- وقتی مخاطب فعال پرسش زیر را مطرح می کند منظورش کدام گزینه است؟ ( چه سبک زندگی ارزش ها ونظریاتی در این پیام ارائه یا حذف شده است؟) (1 نمره)



تایید

9- .................. شامل تمام جنبه های انتخاب ٬ نگه داشتن وکنترل پیام است. (1 نمره)



تایید

17- برای اینه اسیر رسانه نشویم کدام موارد زیر را باید رعایت کنیم ؟ (1 نمره)



تایید