زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان سوادرسانه ای خردادماه 1400 تعداد سوال : 16 زمان : 45دقیقه به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز سوالات را با دقت خوانده  و با حوصله جواب دهید    سولات جاخالی فقط جواب نوشته شود      نام ونام خانوادگی حتما نوشته 
شود
دبیرمربوطه:آقای رسولی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

۱-استفاده از شبکه هاي اجتماعی بومی چه فایده ها و چه زیان هایی دارد ؟ (1 نمره)



تایید

2 دو مورد از تاثیرات مثبت و دو مورد از تاثیرات منفی استفاده تلفن همراه بر زندگی افراد را بنویسید . (1 نمره)



تایید

۳-چرا افراد در سبک پوشش و آرایش خود به دنبال مد می روند ؟ (1 نمره)



تایید

۴-مخاطب فعال با مخاطب منفعل در مصرف رسانه اي چه تفاوتهایی دارند ؟ (1 نمره)



تایید

۵-چرا مخاطبان از رسانه هاي مختلفی استفاده می کنند ؟ (دو مورد) (1 نمره)



تایید

۶-برداشت متفاوت مخاطبان به چه عواملی بستگی دارد ؟ (دو مورد) (1 نمره)



تایید

۷-با در نظر گرفتن یک فیلم )با ذکر نام فیلم( با 5 روش کلیدی سواد رسانه ای تحلیل و بررسی کنید. قالب/ چارچوب: مخاطب / گیرنده: فرستنده/مولف: هدف/انگیزه: محتوا/پیام: : محتوا/پیام  (1.5 نمره)



تایید

۸-جاهای خالی زیر را با کلمه مناسب پر کنید. الف( عنصر ................................ در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. ب( ................................... در ذهن مخاطب هدف اصلی رسانه در انگاره سازی است. ج( ............... درصد علت تصادفات جاده ای در ایران به دلیل استفاده از تلفن همراه است. د( ورود ابزارهای رسانهای به زندگی روزمره موجب .................................................. شده است. (2 نمره)



تایید

۸_چگونه رسانه ها با تداعی معانی باعث اقناع مخاطب میشوند؟ (1 نمره)



تایید

۹-هدف سواد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۰-تفاوت رسانه های یک سویه و دو سویه در چیست؟ (1 نمره)



تایید

با ظهور اینترنت، استفاده از شیوه‌های ................ به طوری چشمگیر تغییر یافته است. (0.5 نمره)



تایید

بیشتر پیام‌های رسانه‌ای برای کسب ......... و ........... ساخته و فرستاده می‌شود. (0.5 نمره)



تایید

............... فرایند گسترده‌ای از کنترل اطلاعات، شامل تمام جنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رمزگذاری پیام، نه فقط انتخاب، بلکه ممانعت از نشر، انتقال، شکل دهی، ارائه و عرضه، تکرار، زمان بندی در طول مسیر انتقال از منبع به گیرنده است. (0.5 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام؛ در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه، کوچک و کم اهمیت جلوه کند، ................ نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

بازی، سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت، همانند پوشش، نوع و چگونگی غذا خوردن، نوع و میزان خرید کردن و ، نشان دهندۀ ...........است (0.5 نمره)



تایید