زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آزمایشگاه پایه هشتم- دبیرستان شهید بهشتی سبزوار(دوره اول) به صورت دیجی فرم

با سلام به هنگام آزمون به هیچ وجه از دکمه های برگشت استفاده نکنید- به غیر از صفحه آزمون برنامه باز دیگری نداشته باشید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

ظرفی مخروطی شکل است که برای گرم کردن محلول ها و مایعات و یا نگهداری آنها و همچنین برای همزدن مخلوط ها کاربرد دارد. (1 نمره)



تایید

برای جدا کردن مخلوط هایی که امتزاج ناپذیر هستند می توان از .......استفاده کرد. (1 نمره)



تایید

برای ذوب کردن مواد می توان از چه تعداد از وسایل زیر استفاده کرد.
بوته چینی- هاون چینی- کپسول چینی
(1 نمره)



تایید

برای رقیق کردن محلولها و یا تهیه ی محلول های استاندارد از کدام وسیله استفاده می شود؟ (1 نمره)



تایید

برای نمایش علائم بازدارنده و نشاندهنده ممنوعیت از کدام یک از اشکال هندسی زیر استفاده می شود؟ (1 نمره)
دریافت سوال 5



تایید

شکل زیر نشان دهنده ........................می باشد (1 نمره)
دریافت سوال 6



تایید

در علامت لوزی خطر (یا لوزی آتش) رنگ زرد نشان دهنده ............ می باشد؟
 
(1 نمره)



تایید

برای رقیق کردن اسیدهای غلیظ باید به چه شیوه ای عمل کرد به طور کامل توضیح دهید؟ (2 نمره)



تایید

آزمایشی طراحی کنید که بتوان به کمک آن فراورده های حاصل از سوختن شمع را شناسایی کرد؟(وسایل مورد نیاز  و شرح ازمایش به طور کامل نوشته شود)  (3 نمره)



تایید

فرض کنيد که در آزمايشی  مانند شکل روبرو،
حجم گاز آزاد شده در يک واکنش را با
استفاده از يک سرنگ انداز ه گيري ميکنيد.
شما آزمايش را چند مرتبه تکرار 
مي کنيد، اماّ در
هنگام انجام اين آزمايشها ممکن است دماي
اتاق تغيير کند. اين موضوع حجم گاز جمع آوري شده را تغيير ميدهد. 
1- اگر دماي اتاق افزايش يابد، چه تأثيري بر حجم هاي به دست آمده خواهد داشت؟ 
2- آیا این تغییرات بر روی نتایج آزمایش شما تاثیر گذار است؟
(2 نمره)
دریافت سوال 10



تایید

از يک دانش آموز خواسته شده است دقيقاً 2 / 51 گرم آهن را (که قبلاً با يک ترازوي مجهز
وزن شده است) با استفاده از دو ترازوي مختلف وزن کند. او با استفاده از هر ترازو 4 مرتبه اين
مقدار آهن را وزن کرده است.( دفعات اندازه گیری شده با عدد های قرمز نوشته شده بر روی نمودار های زیر قابل مشاهده است.)
در مورد صحت و دقت نتایج این دو ترازو اظهار کنید؟
(2 نمره)
دریافت سوال 11



تایید

دانش آموزي با انجام يک آزمايش سعي کرد با حرارت دادن چند کربنات فلزي بفهمد که
کدام يک از آ نها راحتتر تجزيه ميشوند. او جر مهاي مساوي از پودر منيزيم کربنات، يک قطعه
کلسيم کربنات، پودر روي کربنات و پودر مس کربنات را برداشت. در هنگام تجزيه شدن کربنات
بر اثر حرارت، گاز کربن دي اکسيد آزاد ميشد. 
آ)
وقتي اين دانش آموز مس کربنات را حرارت داد، رنگ اين ماده از سبز کم رنگ به سياه تغيير
کرد. منيزيم کربنات نيز تجزيه شد اماّ بر اثر اين واکنش هيچ تغييري در رنگ آن ايجاد نشد. به نظر
شما او چطور توانست بفهمد که يک واکنش انجام شده است؟
(تذکر: به شکل داده شده توجه کنيد) 
 ب ) 
 1- او چطور ميتواند بفهمد که کدام يک از اين کربناتها سريعتر تجزيه ميشوند؟
 2- او براي قضاوت کردن به چه وسيله اي براي انداز ه گيري احتياج دارد؟
 3- آيا به نظر شما قضاوت او دقيق خواهد بود؟ توضيح دهيد. 
 4- اين دانش آموز براي افزايش اعتبار آزمايش خود چه کاري را ميتواند انجام دهد؟ 
 پ )
 1- چه نکته اي در صورت سؤال وجود دارد که نشان ميدهد اين دانش آموز قصد داشته است تا يک آزمايش منصفانه و عادلانه را انجام دهد؟ 
2- چه نکته اي در صورت سؤال وجود دارد که نشان ميدهد اين دانش آموز به درستي آن را کنترل نکرده است؟ به نظر شما اين موضوع چگونه ميتواند بر روي نتايج اين آزمايش تأثير بگذارد؟ 
 ت) متغير مستقل در اين آزمايش چه نام دارد؟ 
 ث) متغير وابسته در آزمايش اين دانش آموز را نام ببريد. 
 ج) اين دانش آموز براي نشان دادن نتايج خود ميتواند از چه نوع نموداري استفاده کند؟
(4 نمره)
دریافت سوال 12



تایید