زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نگارش دهم انسانی نوبت دوم دبیرستان فرهنگ به صورت دیجی فرم

بازشناسی 3 نمره

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 10 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۳) نوشته زیر را بخوانید واز عناصر داستان ' زاویه دید و شخصیت  را مشخص کنید. ۰/۵

آزادسرو آن روز گیج و منگ بود و نمی‌دانست با چه کسی درد دل کند وقتی درخت بید مجنون را دید فکر کرد شاید او هم اندوهی در دل دارد .




تایید

۱) برای موارد داده شده یکی از شیوه های پرورش نوشتار را انتخاب کنید .( یک مورد اضافه است ) ۱ نمره

تضاد مفاهیم ' اگر نویسی ' بارش فکری ' جانشین سازی ' گزین گفته .

الف) اگر دیوار بدبینی را فرو بریزیم می توانیم به اعماق وجودمان سفر کنیم .
ب) منظور شاعر از "هر کسی قالی زندگی خود را می بافد ." چیست ؟ 
پ ) سکوت درختان پر از آوازهای شنیدنی بود.
ت ) سالها قبل از آنکه کفش شوم قسمتی از پوست گاو بودم که تقدیر مرا به شکل امروزی در آورد.



تایید

۲) با توجه به متن زیر نشانه هایی که معنای تقابل دارند را بیابید (ذکر سه مورد)۰/۷۵
 
" پژوهش نشان می‌دهد کودکانی که واژه های بیشتری در ذهن دارند از درک بالاتری هم برخوردارند باوجود این شناخت واژه ها به تنهایی کافی نیست اگر جه درک واژه ها برای فهم متن شرط لازم است ولی کافی نیست ." 




تایید

۴) فضای حاکم بر متن زیر عینی است یا ذهنی ؟ چرا ؟ ۰/۷۵

حرف از خودکار می زدیم خودکار از شان قلم کاست و دوات را نفی بلد کرد اما این همه ماجرا نبود . خودکار آفتی شد و به جان مداد افتاد با خودکار مرثیه مداد نوشته شد . مداد یار دیرینه ما بود .




تایید