زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون مستمر درس تفکر و سواد رسانه اردیبهشت 1400 به صورت دیجی فرم

دانش آموزان گرامی
سوالات تستی و تشریحی می باشد
مدت آزمون 60 دقیقه می باشد
در مدت آزمون تا پایان آزمون از محیط آزمون خارج نشوید امکان ورود مجدد اصلا وجود ندارد
پس پاسخگویی به سوالات در انتها دکمه پایان آزمون رو زده پیام من با کد رهگیری ظاهر میشود یک اسکرین شات بگیرید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1- آرفید چیست؟ (1 نمره)



تایید

2- رسانه را تعریف نمایید؟ (1 نمره)



تایید

3- انواع رسانه را نام برده و هر یک را با ذکر مثال توضیح دهید ؟ (1 نمره)



تایید

4- مزایا و معایب آموزش مجازی را در 4 مورد توضیح دهید ؟ (2 نمره)



تایید

5- ((متن)) را به طور کامل تعریف و توضیح دهید ؟ (1 نمره)



تایید

6- فرامتن را به طور کامل توضیح دهید ؟ (1 نمره)



تایید

7- ارکان اصلی یک ارتباط را نام ببرید؟ (1 نمره)



تایید

8- تفسیر خود را در دو سطر از تصویر زیر بنویسید؟ (1 نمره)
دریافت سوال 8



تایید

9- منظور از بازنمایی چیست ؟ (1 نمره)



تایید

10- کلیشه یا انگاره چیست ؟ (1 نمره)



تایید

11- با ذکر کلیشه های )انگاره های( زیر چه مفاهیمی به ترتیب در ذهن شما تداعی می شود؟
((لوازم صوتی و تصویری ژاپنی - خودرو های سواری آلمانی - اجناس چینی )) (1 نمره)



تایید

12- اقناع چیست ؟ (1 نمره)



تایید

13- انواع فنون اقناع را نام ببرید ؟ (2 نمره)



تایید

14- فن ارابه را توضیح دهید ؟ (1 نمره)



تایید

15-در رویاروی با یک پیام رسانه به سوالات زیر پاسخ دهید ؟(2)
 الف) از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟
 ب )چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟

ج) چه کسی این پیام را تولید کرده است؟
 د) چرا این پیام فرستاده شده است؟ (2 نمره)



تایید

16- تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای مربوط می شود؟ (1 نمره)
دریافت سوال 16



تایید

جاهای خالی در عبارات زیر را که در رابطه با مهندسی پیام است، با کلمات مناسب پُر کنید:
 الف- تولیدکنندگان پیام های رسانه ای با توجّه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه، ............ برای انتقال پیام انتخاب می کنند.
 ب-انتشار متن های طولانی در ................... جالب نیست
 ج- ............. جای سخنرانی کردن نیست.
د- در رسانه های .......... امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد.
ه- برای اطّلاع از آخرین اخبار، .......... یا .......... از کتاب مناسب تر است. (1 نمره)



تایید