زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون ازمون عملکردی ،تلفیق ریاضی و علوم _ضرب و مقایسه اعداد اعشاری ،استفاده از سطح شیب به صورت دیجی فرم

سلام به گلهای 503

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



تایید دوربین
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

هدف :
۱_دانش آموز توانایی انجام دادن ضرب دو عدد اعشاری درهم را داشته باشد. (مهارت)
۲_توانایی مقایسه دو عدد اعشاری را داشته باشد (استدلال)
۳_سطح شیب دار را تعریف کند .(دانش)
۴_توانایی استفاده از سطح شیب دار در چگونگی اسان تر شدن کارها را داشته باشد .(مهارت)
روش اجرا (فردی )
(1 نمره)



تایید

شواهد آزمون عملکردی :
با اختیار داشتن وسایل منزل یا لوازم تحریر خود یک سطح شیبدار بسازد .(سرعت عملکرد)
بااستفاده از یک سطح شیب دار که دانش آموز درست کرده سرعت .افزایش یا کاهش نیرو را اندازه گیری کند (دقت در عملکرد)
(1 نمره)



تایید

مسئله : حسین آقا ۱۶ سبد پرتقال هر کدام به جرم ۵/۳۴کیلوگرم و ۱۸ جعبه لیمو شیرین هر کدام به جرم ۴/۰۵۹کیلوگرم در انبار دارد.از کدام میوه بیش تر دارد؟چقدر ؟
 برای جابجایی سبدهای میوه در انبار کارگران از سطح شیب دار استفاده می کنند .سطح شیب دار نیروی لازم برای جابجایی سبدهای میوه را کاهش می دهند یا افزایش ؟ سرعت کار بیشتر یا کمتر می شود؟
(1 نمره)



تایید

وسایل :مداد و کاغذ _ تخته یا یک نوع سطح شیب دار _نخ_سبد میوه (کتاب)_متر_کش (1 نمره)



تایید

تکلیف :
۱_محاسبات ریاضی را انجام دهد.

(5 نمره)



تایید

۲_باکمک یک تخته چوبی صاف سبد میوه (کتاب)را دورش نخ ببندد و سپس با کش،سبد میوه (کتاب)را به آرامی تا ارتفاع معینی از سطح زمین بالا ببرد طول کش را اندازه بگیرد و در جدول بنویسد. (5 نمره)



تایید

توصیف و انتظارات 
 ۱_دانش آموز مفهوم اعداد اعشاری را می داند 
خ خ □ خ □ ق ق □ ن ت □
(0.5 نمره)



تایید

دانش آموز می تواند ضرب اعداد اعشاری را انجام دهد.و می تواند ضرب را از جمع و تفریق تشخیص دهد.
خ خ □     خ  □       ق ق□          ن ت□
(0.5 نمره)



تایید

دانش اموز توانایی مقایسه اعداد اعشاری را دارد .
خ خ□       خ□       ق ق□        ن ت □
(0.5 نمره)



تایید

دانش آموز توانایی تاثیر سطح شیب دار در مقدار نیروی لازم و سرعت نیرو را در جابجایی اجسام توضیح دهد.
خ خ□      خ □    ق ق □      ن ت □
(0.5 نمره)



تایید

بازخورد توصیفی معلم:

(1 نمره)



تایید

خود سنجی :
دانش آموز عزیز نظر خود درباره ی عملکرد این آزمون بنویس.
من مفهوم ضرب اعداد اعشاری را به خوبی فهمیده ام .
(0.5 نمره)



تایید

من ضرب اعداد اعشاری را فهمیدم. (0.5 نمره)



تایید

من تفاوت جمع اعدا اعشاری را از ضرب اعداد اعشاری را می دانم . (0.5 نمره)



تایید

من مقایسه (《=》)اعداد اعشاری را انجام می دهم . (0.5 نمره)



تایید

من مفهوم سطح شیب دار و استفاده آن در چگونگی آسان تر شدن کارها را بخوبی فهمیدم . (0.5 نمره)



تایید

من استفاده از سطح شیب دار در افزایش و کاهش نیرو در سرعت نیرو در جابجایی اجسام را می دانم . (0.5 نمره)



تایید