زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکرو سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

با سلام و ضمن آرزوی موفقیت لطفا اسامی خود را نوشته و به مدت آزمون توجه لازم را داشته باشید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



تایید دوربین
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید: *



تایید

........................ کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیمی بزرگ تر را به ذهن ما می آورند.



تایید

اطّلاعاتی سطحی و توخالی علی رغم سرگر م کنندگی و جالب بودن، ارزش چندانی ندارند و اطّلاعاتی ارزشمند به ما اضافه نمی کنند. به این نوع اخبار و .......................... گفته می شود.



تایید

..................... وضعیتی است که در آن، در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد.



تایید

........................ پیام های پنهان و غیر مستقیمی که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثر گذاری بر مخاطب در تولید رسانه ای جا سازی کرده است.



تایید

فن ...................... در ایجاد کلیشه نقشی کلیدی دارد.



تایید

در حوزه تاثیر رسانه بر مخاطب سه دیدگاه وجود دارد کدام یک از موارد زیر جزء تاثیر رسانه بر مخاطب نیست.



تایید

کدام یک از موارد زیر جزء مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر نیست.



تایید

............. یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص.



تایید

نظر خود را در ارتباط با محتویات کتاب تفکر و سواد رسانه ای را بیان کنید.



تایید

بیشترین هدف زندگی اجتماعی و تفهیم و تفاهم با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگا ه افراد، مطابق نظر فرستنده است که به آن.....................می گویند.



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیامها یا از میان عبارتهای یک پیام: در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه، کوچک و کم اهمیت جلوه کند .......................... نام دارد.



تایید

لایهٔ میانی را که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم، و اصلِ تولیدِ محسوس و محصول رسانه ای است، ................ می نامند.



تایید

یکی از فنون رسانه ای آن است که رسانه چنین وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند، که این فن، به فن ........................... مشهور شده است



تایید

رسانه ها دو نوع مخاطب دارند: «مخاطب فعّال » و «مخاطب منفعل ».



تایید

اگر رسانه یا رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشکال مختلف آن را تکرار نمایند، می توانند آن بازنمایی را به .................... تبدیل کنند.



تایید

با ظهور اینتر نت دنیای جدیدی پدیدار شد که آن را فضای ..................... نامیدند.



تایید

....................... الگوهای فرهنگی است که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته می شود.



تایید

کدام یک از موارد زیر جزء موارد اقناع نیست.



تایید

ابزار انتقال پیام که محتوی از طریق آن به مخاطب منتفل می شود مجرا ، ................. یا ...................... می گویند.



تایید